نخست وزیر اسبق فرانسه روز چهارشنبه با اشاره به حساس بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، هشدار داد که برنامه های مارین لوپن موجب نابودی کامل فرانسه خواهد شد.

به گزارش جماران، دومینیک دو ویلپن که همواره حمایت خود را از امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده، هشدار داد که دنیای مارین لوپن نامزد راستگرای افراطی انتخابات فرانسه، رویایی و غیر واقعی است.
ویلپن که با شبکه تلویزیونی 'بی.اف.ام.تی.وی' گفت وگو می کرد، هشدار داد که برنامه های مارین لوپن نابودی کامل فرانسه را در پی دارد.
لوپن خاطر نشان کرد: نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کاملا درباره فرانسه و برنامه هایی که برای کشورمان دارند، راهشان متفاوت است. اما زمانی که برنامه های مکرون را خوب مطالعه می کنیم، متوجه می شویم که گفته ها و برنامه های او منطبق با واقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی و بین المللی در دنیایی است که در آن زندگی می کنیم.
نخست وزیر اسبق فرانسه در ادامه افزود: اما دنیایی که مارین لوپن ترسیم کرده است، حقیقت ندارد. دنیای او دنیایی است که هر چیزی در آن امکان پذیر است؛ دنیایی کاملا رویایی و غیر واقعی است. فقط یک چیز برای او (لوپن) اهمیت دارد و آن پیروزی در انتخابات است. 
در حالی که فقط پنج روز دیگر به دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زمان باقی است، جدیدترین نظرسنجی از پیروزی مکرون بر رقیب خود خبر می دهد. 
بر اساس آخرین نظرسنجی درباره انتخابات فرانسه،«امانوئل مکرون»‌ نامزد جنبش 'در حال ‏‏حرکت' با ‏نسبت بالایی رقیب خود «مارین لوپن» ‏نامزد ‏‏‏راستگرایان افراطی قرار گرفته و می تواند وی را شکست دهد. 
بر ‏اساس این نظرسنجی که موسسه ایفوپ-‏‏‏فیدیوسیال آن را تهیه و در روزنامه 'پاری مچ' به چاپ رسیده است، در ‏‏دور ‏دوم انتخابات ‏‏ریاست جمهوری فرانسه ‏مکرون با کسب ‏‏59 درصد آرا بر لوپن ‏با کسب 41 درصد آرا پیروز خواهد شد.‏
لوپن در دور دوم انتخابات فرانسه در تاریخ 7 مه (17 اردیبهشت) با دیگر نامزد پیشتاز دور نخست امانوئل مکرون به رقابت خواهد پرداخت. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.