رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند گفت: اینکه کار مبارزات انتخاباتی به خوبی پیش می رود و 6 کاندیدای حاضر تایید صلاحیت شده هر کدام به کار تبلیغاتی خود با قوت تمام می پردازند بسیار امیدوار کننده است.

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه  در حاشیه نشست خود با معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران پیرامون مناظرات و برنامه های انتخاباتی و عملکرد صدا و سیما اظهار داشت: مناظرات جزو ضرورت های دموکراسی است؛ بدون تردید اظهار نظر نامزدها حق آنها است و از رسانه ها از جمله رسانه ملی تا به حال خوب استفاده شده است.
وی افزود: کاندیداها از تخریب یکدیگر پرهیز کنند زیرا که این نه مورد پسند مردم است و نه اخلاق اسلامی آن را می پذیرد. تا به حال کاندیداها در این رابطه خوب رفتار کردند. همه باید به آنها توصیه کنیم که متواضعانه حرمت یکدیگر را نگه دارند.
ولایتی با بیان این که دموکراسی و انتخابات در ایران امری جا افتاده و نهادینه شده است، از این که چنین اقبالی از سوی مردم برای انتخابات می شود ابراز خوشحالی کرد.
وی با اشاره به این که در جمهوری اسلامی ایران سرنوشت مردم با انتخابات به دست خودشان است افزود: این سنت حسنه مردم سالاری دینی، جا افتاده و هر سال بهتر از گذشته برگزار می شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توقع مردم ما که از لحاظ تمدنی ریشه دار و فرهنگی هستند، این است که نامزدهای انتخاباتی احترام یکدیگر را حفظ و به ارایه برنامه های خود در آینده بپردازند.
ولایتی تاکید کرد: تا به حال کاندیداها در این رابطه خوب رفتار کردند و مردم ما هم طالب این هستند که صحنه رقابت های انتخاباتی نشان دهنده اخلاق اسلامی و ایرانی باشد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:هر کاندیدایی که به تخریب دیگری پرداخته اثرعکس گذاشته و بهتر است به جای این کار به ارائه برنامه های آتی خود بپردازد.
ولایتی اظهار کرد: تنها مقاومت مردم و قدرت رزمندگان ما باعث شده تا دشمنان قسم خورده ایران اسلامی جرات جسارت به کشور ما را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر دشمنان تفکر کوچکترین جسارتی به ایران از ذهنشان عبور کند چنان ضربه ای خواهند خورد که هیچگاه فراموششان نشود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «هیچ کشوری چه آمریکا و چه غیر آمریکا جرات جسارت به ایران را ندارد» تاکید کرد:مردم ایران همیشه نشان دادند که در تمام عرصه ها از منافع ملی، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود دفاع می کنند. 
ولایتی همچنین در خصوص دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایتالیا ادامه داد: دیدار صمیمی و ارزشمندی با «وینچنزو آمندولا» داشتیم، روابط میان دو کشور همواره مثبت بوده و دارای سابقه ای طولانی است. 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دیدار در خصوص مسایل دو جانبه، مسایل و بحران های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم که اشتراکات خوبی هم با یکدیگر داریم.

*حمایت ایران و ایتالیا از مذاکرات آستانه و ایجاد صلح در سوریه 
ولایتی با تاکید بر این که «هیچ از یک مشکلات امروز منطقه راهکار نظامی ندارد» گفت: ایران و ایتالیا از مذاکرات آستانه در راستای ایجاد صلح در سوریه حمایت می کنند و برای جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه، تلاش خود را به کار می گیریم. 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایران در این منطقه قرار دارد و ایتالیا هم که در نزدیکی منطقه است؛ بنابراین منفعت همه ما در این است که مسایل و مشکلات موجود منطقه با راهکار نظامی پیش نرود که این شیوه برای همه مخرب است و باید راهکار سیاسی را دنبال کرد.
ولایتی گفت: ما معتقدیم باید مردم منطقه بتوانند سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.

* باید نظرات سایر گروه های مبارز فلسطینی را هم شنید
ولایتی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با منشور جدید حماس خاطرنشان کرد: فلسطینی ها در طول مبارزات خود تلاش های بسیار و زحمات زیادی کشیدند و حماس هم یکی از مهمترین گروه های مبارزعلیه اشغالگران بوده و مثل هر گروه مبارز دیگری حق دارند منشور خود را ترسیم کنند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه «باید نظرات سایر گروه های مبارز فلسطینی مثل جهاد اسلامی را هم شنید» ادامه داد: مسلم است که اگر منشوری که منتشر شده است و اظهارات انجام شده در جهت اتحاد مردم فلسطین و گروه های مبارز باشد ،همچنین حاوی این مطلب مهم باشد که به هیچ وجه سازش با رژیم صهیونیستی تجویز نشود بلکه مبارزه با این رژیم تقویت شود جمهوری اسلامی ایران همواره از مبازات مردم فلسطین حمایت کرده است.
ولایتی با اشاره به این که حماس گروه بسیار مهم جهادی بوده که زحمات زیادی کشیده است تاکید کرد: امیدواریم حماس به مبارزات خود در جهت احقاق حق مردم فلسطین ادامه دهد و برای آزادسازی سرزمین‌های آنها تلاش کنند و به نتیجه مثبت برسند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.