بکارگیری افرادی کاردان نظیر ظریف و صالحی ایران را نجات داد

رئیس انجمن جامعه جراحان ایران گفت: دولت یازدهم کشور را در واقع در لبه پرتگاه تحویل گرفت. کشور را جارو کرده بودند، اما این دولت، افراد کاردانی نظیر ظریف و صالحی را بکار گرفت که زبان دیپلماسی دنیا را می دانستند.

به گزارش جماران، ایرج فاضل روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل انجمن جامعه جراحان ایران افزود: جای شکر دارد که در دولت یازدهم افراد کاردان سرجای خودشان بودند و محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه را سرکار آورد که می توانست بدون داشتن مترجم، ‌موضوعات کشور را با دنیا مطرح کند.
وی تصریح کرد: خوشحالیم که ظریف بدون مترجم مسائل را حل کرد ؛ اصلا جای خوشحالی نیست که برای مذاکرات، وزیران مترجم به همراه داشته باشند.
فاضل ادامه داد: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به زبان عربی هم مسلط است، تمامی مذاکرات خود را با کشورهای مختلف بدون همراه داشتن مترجم انجام می داد که این نشان می دهد دولت یازدهم به خوبی افراد را می شناخت و روی کار آورد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه وزرای ما می توانند با زبان دیپلماسی بین المللی صحبت کنند بسیار مهم است و خوشبختانه با این روند کار را پیش بردند و امروز کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید نسبت به دولت روحانی واقع بین باشیم، گفت: زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد مملکت لبه پرتگاه بود و در واقع می توان گفت داغان بود، رمقش را کشیده بودند، البته اینها با نقشه آمده بودند.
وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: مملکت را تا لب پرتگاه بردند و ته آن را جارو کردند و حتی به سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد هم رحم نکردند و همه جا را جارو کردند.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم ما را در این چهار سال به امروز رساندند و امروز صدها برابر بهتر از چهار سال گذشته و نسبت به دولت گذشته است، اقدامات دولت روحانی شاهکار است.
رئیس سابق سازمان نظام پزشکی گفت: در دولت گذشته هر روز یک اتفاق عجیب و غریب رخ می داد و حتی ما خواب راحت نداشتیم و کارها در مملکت بسیار به سختی پیش می رفت و حتی برخی مواقع پیش نمی رفت.
وی خاطرنشان کرد: اکنون و با استقرار دولت یازدهم، یک ثبات در کشور حاکم است هرچند نقص هایی هم وجود دارد اما ما را لبه پرتگاه نجات دادند.

** مناظره ها هدایت شده است
فاضل همچنین به مناظره های انتخاباتی که اولین مناظره آن جمعه هفته گذشته برگزار شد نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی در نفس و برنامه ریزی این مناظره ها است.
وی تصریح کرد: ما نمی دانیم چگونه 6 سوال مطرح کرده اند که حتی به موضوع سلامت نیز نپرداخته اند، البته مناظره ها به صورت هدایت شده است و بحث سلامت مطرح نشد چون جزء سوالات مطرح شده نبود.
رئیس انجمن جامعه جراحان ایران گفت: این شکل مناظره ها مصنوعی است،‌ در مناظره ها باید آزادی گفتار وجود داشته باشد چون هزاران مساله دیگر برای مطرح شدن وجود دارد.
وی تاکید کرد: در مناظره راجع به مسکن زوج های جوان سوال شد که چکار باید کرد، البته باید گفت هر فردی که ازدواج کند و کار داشته باشد می تواند برای خودش مسکنی تامین کند، مگر می شود یکدفعه بری همه خانه ای تهیه کرد، این موضوع عقلانی نیست.
فاضل ادامه داد: سوالات از پیش تعیین شده بود و شاید هیچ وقت مسائل اصلی مطرح نمی شد. باید مناظره ها آزاد باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که در دولت یازدهم به شما پیشنهاد وزیر شدن داده شد؛‌ آیا اگر دولت بعدی هم به شما پیشنهادی در این زمینه ارائه دهد، شما وزیر می شوید یا نه، گفت: اگر پیشنهاد کنند، وزیر نمی شوم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.