وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: نقل قولی که70 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است، کذب بود که در رسانه ها به صورت گسترده منتشر شد.

به گزارش جماران ، علی طیب نیا روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: یک خبری در خصوص میزان بدهی های دولت منتشر شده بود که به بنده نسبت دادند؛ این خبر را تکذیب می کنم.
وی ادامه داد: ما در ابتدای شروع کار دولت یازدهم، هیچ نهادی در نظام اداری کشور برای سنجش و اندازه گیری مدیریت بدهی های دولت نداشتیم. کاری که در وزارت اقتصاد انجام دادیم دفتری برای اندازه گیری میزان بدهی های دولت ایجاد کردیم و بر مبنای گزارش های حسابرسی شده سازمان حسابرسی و همچنین ذیحسابان دستگاه ها برای اولین بار میزان بدهی های دولت را محاسبه کردیم.
وزیر اقتصاد گفت: رقمی که من اعلام کرده بودم که 700 هزار میلیارد تومان بدهی است بر مبنای محاسبات دفتر مدیریت بدهی دولت در وزارت اقتصاد است.
طیب نیا افزود: بدهی شامل همه وزارتخانه ها، دستگاه های و شرکت های دولت می شود یعنی بدهی مجموعه شرکت های دولتی از جمله شرکت نفت در آن محاسبه شده است.
وی ادامه داد: اصل این بدهی ها مربوط به گذشته است چیزی که در دولت حاضر به آن بدهی ها اضافه شده سودی است که به طور طبیعی به این بدهی ها تعلق می گیرد.
وزیر اقتصاد گفت: بنابراین نقل قولی که70 هزار میلیارد تومان بدهی دولت بوده و به 700 هزار میلیارد تومان تبدیل شده است خبر کذب بود که در رسانه ها به صورت گسترده منتشر شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.