معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رجل سیاسی یک مساله است که باید به آن پاسخ داده شود و با پاک کردن صورت مساله نباید گمان شود که این مساله حل شده است.

به گزارش جماران ، شهیندخت مولاوردی در نشست "زنان  و رجل سیاسی" که با همکاری امور زنان و کمیته بانوان خانه احزاب در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: رجل سیاسی یک دغدغه سیاسی است که سالیان سال وجود داشته است و به دنبال پاسخ مناسب برای آن هستیم.

 

وی در ادامه گفت: براساس مشروح مذاکرات قانون اساسی یکی از شروط قضاوت، به صراحت مرد بودن ذکر شده است. قانون گذاران می‌توانستند همین شرط را برای رییس جمهور نیز بگذارند اما به پیشنهاد شهید بهشتی شرط ریاست جمهوری، رجل سیاسی تعیین شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سابقه حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از دوره هشتم یا نهم انتخابات ریاست جمهوری زنان به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کردند البته به هیچ وقت صراحت اعلام نشد که زنان به خاطر جنسیت خود احراز صلاحیت نشده‌اند. 137 زن نیز برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که همه آنها احراز صلاحیت نشدند اما این خبر  در هیاهوی ردصلاحیت مردان صاحبنام گم شد و شورای نگهبان نیز تاکنون نفیا و اثباتا درباره کاندیداتوری زنان درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر نکرده است.

مولاوردی در مورد سیاست‌های کلی انتخابات که سال گذشته ابلاغ شد، گفت: این سیاست کلی جزءهای مختلفی دارد که یکی از جزءهای آن شورای نگهبان را مکلف می‌کند که معیار دقیق مدیر و مدبر و رجل سیاسی بودن را تعریف کند. امیدوار بودیم این تعریف تا پیش از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود تا نه فقط زنان بلکه مردان شرایط خود را با معیارها تطبیق دهند و شاهد وضعیتی که در مقابل چشم جهانیان اتفاق افتاد نباشیم.

وی افزود: ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بی‌سابقه و بی نظیر بود چون هرکس به خود اجازه داد برای مهم‌ترین مقام اجرایی کشور ثبت‌نام کند. امیدواریم به زودی تکلیف معیار کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به ثبت‌نام اعظم طالقانی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: ما مدیون حرکت او هستیم چراکه اقدام او برای کاندیداتوری با توجه به وضع جسمانی‌اش پیام‌های بسیار ارزشمندی برای ما داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.