به گزارش جماران، روزنامه “صبح نو” که با هزینه هنگفت وبا هدف انتخاباتی توسط قالیباف راه اندازی شده، در شماره امروز چهارشنبه، علی لاریجانی را مورد حمله قرار داد.

این روزنامه نوشت: در تازه‌ترین اظهار نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، صراحتاً وعده افزایش یارانه‌ها را که از سوی دو تن از کاندیداهای شناخته شده مطرح شد، مورد نقد قرار داده است.

دکتر لاریجانی می‌گوید در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را ندارد. رئیس مجلس که در جمع عده‌ای از فرهنگیان در شهر قم صحبت می‌کرد، شرایط کنونی اقتصادی ایران را «بسیار پیچیده» خوانده است.

به گفته لاریجانی «سالانه یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال یارانه در ایران داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت، افزایش آن امکان پذیر نیست چرا که دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.  وی همچنین در مراسم افتتاح تالار بزرگ غرب استان تهران در شهر قدس، با اشاره غیر مستقیم به یکی از شعارهای انتخاباتی آقای محمد باقر قالیباف، مبنی بر ثبت نام جوانان جویای کار در سامانه کار و کمک مالی ۲۵۰ هزار تومان به جوانان تا پیدا کردن شغل، قالیباف را سیاستمدار فریبکار توصیف کرد که می‌خواهد به مردم صدقه بدهد.  البته ورود مستقیم آقای لاریجانی در انتخابات، با حمله به کاندیداهای اصولگرا به همین جا ختم نشده است. برخی از نزدیکان لاریجانی در مجلس در روزهای اخیر از تشکیل ستاد اصولگرایان حامی روحانی در انتخابات خبر داده‌اند.

خبر آغاز به کار رسمی ستاد اصولگرایان حامی حجت‌الاسلام حسن روحانی، دقیقاً زمانی اعلام شد که علی لاریجانی نیز، وعده افزایش دو یا سه برابری یارانه‌ها را غیرممکن دانسته بود.  آقای لاریجانی که در انتخابات ۹۴ با حمایت لیست امید وارد مجلس شد، حال در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ پازل جدایی از جریان اصولگرایی را تکمیل می‌کند. او  با نوع موضع گیری‌اش در رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شورای شهر تهران، مرز بندی خود با اصولگرایان را به شکل جدی‌تری مطرح کرده است. کمیسیون نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران، تعداد زیادی از اصولگرایان فعال در شورای شهر و چهره‌های شناخته شده‌ای چون آقایان طلایی و کاشانی را ردصلاحیت کرد. در این بین، دکتر لاریجانی نسبت به این ردصلاحیت‌ها نه تنها واکنشی نشان نداد،جالب‌تر آن که او بعد از انتشار ابلاغیه شورای نگهبان درباره ردصلاحیت اقلیت‌های مذهبی در بعضی مناطق خاص، به طور کامل وارد میدان شده و ابلاغیه آیت الله جنتی را ملغی اعلام کرد. در این بین رئیس شورای شهر با اعلام رایزنی با لاریجانی در خصوص رد صلاحیت‌های گسترده، گفته بود: این رد صلاحیت‌ها شائبه دخالت خط فکر سیاسی را تقویت می‌کند که در نهایت موجب خدشه وارد شدن به اعتماد مردم نسبت به نهادی عمومی خواهد شد.  البته ورود تمام قد لاریجانی در حمایت از آقای حسن روحانی تازگی ندارد.

به نظر می‌رسد لاریجانی از یک سو به شعارهای حمایتی منتقدان دولت نقد می‌کند و از سوی دیگر نسبت به رد صلاحیت‌های گسترده شورای شهر تهران به آرامی عبور می‌کند. زمانی که نزدیکان او ستاد تبلیغاتی اصولگرایان حامی روحانی را راه انداختند، دیگر برای جدا شدن از جبهه اصولگرایی بهانه‌ای باقی نمانده است.

ادعای این روزنامه در باره حامیان لاریجانی در حالی صورت می گیرد که او نامزد جامعه مدرسین در انتخابات سال ۹۴ مجلس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635465
  • منبع: 24 آنلاين
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.