شمار زیادی از مردم ژاپن می گویند که در صورت حمله هسته ای و موشکی کره شمالی نمی توانند پناهگاهی برای خود پیدا کنند و این موضوع به شدت باعث نگرانی های گسترده در میان آنان شده است.

به گزارش جماران، کره شمالی بر اساس اعلام آمریکا هنوز نتوانسته موشکی بسازد که با کلاهک اتمی وارد خاک آمریکا شود اما این کشور می گوید که کره شمالی احتمالا قادر است با موشک های اتمی خود پایگاه های آمریکا را با ۵۰ هزار نیروی نظامی در ژاپن مورد هدف قرار دهد.
به همین سبب بیشتر ژاپنی هایی که نگران حمله هسته ای کره شمالی هستند کسانی می باشند که در اطراف این پایگاه ها زندگی می کنند.
آنها می گویند که اگر قرار بر درگیری باشد و کره شمالی با موشک های حامل کلاهک های اتمی به این پایگاه ها حمله کند، آنها هیچ مامن و پناهگاهی ندارند که خود را فورا به آنجا برسانند.
آنها در مصاحبه هایی که تلویزیون ژاپن منتشر کرده است گفته اند به رانندگان تاکسی گفته شده است در صورت حمله، خودرو را در جایی پارک کرده و به یک مکان امن بروند اما راننده ها می گویند چنین جای امنی وجود ندارد.
بسیاری از افرادی که نظرخواهی از آنها انجام شده است گفته اند که اگر حمله ای صورت گیرد فقط می توانند در داخل فروشگاه ها پناه بگیرند.
مساله حمله اتمی کره شمالی به پایگاه های آمریکا در ژاپن یکی از اصلی ترین مورد مناظره و بحث در تلویزیون ژاپن در روزهای گذشته بوده است.
اولین تمرین حمله موشکی بالستیک کره شمالی به ژاپن 2 ماه قبل در منطقه آکیتا در شمال ژاپن برگزار شد و هزاران نفر بخصوص کودکان و سالمندان در آن زمان به پناهگاه های فرضی برده شدند.
شماری از ژاپنی ها می گویند که فعلا خطر جنگ وجود ندارد اما می افزایند که چون کشورشان متحد نظامی آمریکاست باید پیامدهای آن را نیز قبول کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.