نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه امروز در دانشگاه امام‌صادق حضور یافت و با دانشجویان این دانشگاه سخن گفت.

به گزارش جماران، مصطفی میرسیلم در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌صادق با اشاره به تعریف اسلام آمریکایی و اسلام ناب‌محمدی از سوی حضرت امام(ره) گفت: اسلام ناب‌محمدی یعنی ما اعتقاد به آیین دین اسلام داشته باشیم و هر چه خدا و رسول و ولی‌امر زمان می‌گوید اطاعت و اجرا کنیم و هیچ دیگری را در نظر نگیریم.

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی یعنی اینکه امروز مسلمانانی هستند که کنار مبانی اسلام به آمریکا نیز توجه می‌کنند و یا حتی بدتر به آمریکا عنایت دارند و اصالت را به آمریکا می‌دهند.

میرسیلم درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم که سر کار آمد تشخیص داد مسایلی که در کشور وجود دارد به ویژه تحریم‌ها از جانب آمریکاست و لذا بنای مذاکره با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را فراهم کرد. این دولت با امید به اینکه مذاکره مستقیم را بتواند برپا کند تمام تلاش خود را انجام داد.

وی ادامه داد: دولت‌یازدهم دنبال جلب نظر آمریکا بود تا در ادامه مناسبات عادی که بین آمریکا و سایر کشورها وجود دارد بین ما و آمریکا برقرار شود و تصور می‌کرد این رابطه می‌تواند روال عادی و مناسب بگیرد. دولت یازدهم با این سیاست وارد صحنه شد و بر همین اصل استخراج نفت و فروش آن را زیاد کرد و امید داشت همه چیز خوب پیش برود اما این‌گونه نشد.

میرسیلم با اشاره به اینکه امروز  چهار سال از مدیریت دولت یازدهم گذشته، گفت: البته مذاکرات برجام مذاکرات سختی بود و برای آن زحمت بسیار کشیده شد و اصلا من زحماتی که وزیر امور خارجه در این مذاکرات کشید و برابر وزیر امورخارجه آمریکا و کارشناسان آن ایستاد را نمی‌خواهم نفی کنم.

وی ادامه داد: برای مذاکرات برجام زحمات زیادی کشیده شد و دو سال این مذاکرات به‌طول انجامید و یک مساله را در اذهان عمومی روشن کرد و آن حقانیت ما در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بود و نشان داد کسی جرأت ندارد به ما بگوید حق استفاده از انرژی هسته ای صلح‌آمیز  را نداریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد به هر قیمت ما را از دانش هسته‌ای جدا کند، گفت: آمریکا و اروپایی‌ها در مذاکرات برجام دنبال محدود کردن ما بودند و می‌خواستند از علوم دفاعی و هسته‌ای جدا کنند در حالیکه خود آنها هم می‌دانستند ما براساس رهنمودهای رهبر انقلاب اصلا دنبال بمب و سلاح هسته‌ای نیستیم.

وی ادامه داد: اشکالی که ما از دولت‌یازدهم می‌گیریم این است که این دولت همچنان بر درب سازش با 5+1 می‌کوبد در حالی‌که آنها خیره‌خواه ما نیستند و یک قدم بر برجام حرکت نکردند و حتی تحریم‌های بیشتری بر ما اعمال می‌کنند.

میر سلیم با اشاره به برنامه چشم‌انداز توسعه ایران گفت: باید به جوانان و افراد فارغ‌التحصیل توجه کرد زیرا آینده از آن جوانان است. امروز بیش از 270 نفر از مدیران ناسا ایرانی هستند و 5 هزار پزشک‌ ایرانی فوق‌تخصص در آمریکا تحصیل یا فعالیت می‌کنند، چرا باید این نیروها از کشور ما بروند و به رقیب ما کمک کنند.

وی ادامه داد: چرا باید سالی 150 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان ما که با هزینه و بودجه دولت تحصیل کرده‌اند به کشورهای دیگر سفر کنند و دیگر باز نگردند؛ این نشان از پخمگی و ضعف مدیریت ما دارد. مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و ما باید به این نیرو توجه کنیم.

میر سلیم ادامه داد: اینکه ما بر برجام تاکید کنیم و تمام سعادت‌مان را از آن بخواهیم خطای بزرگی و فرصت‌سوزی است، به همین دلیل من به پیشنهاد دوستان در حزب‌موتلفه قدم در راه انتخابات گذاشتم.

میر سلیم با اشاره به راهکارهای حل مشکلات در کشور و رسیدن به موفقیت گفت: مشکلات و پیروزری با مشارکت‌عمومی و نظارت‌عمومی شکل می‌گیرد. مشارکت‌عمومی یعنی اینکه مردم در چارچوب تشکیلات حاضر شوند و از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد احزاب و تشکیلات‌سیاسی وارد عرصه‌عمومی و مشارکت در کارها شوند.

وی در پایان گفت: نظارت‌عمومی بسیار مهم است، امری که متاسفانه تعطیل شده است. نظارت‌عمومی باید در راستای اعتماد بین مردم و دولت شکل بگیرد و مردم خودشان در کارها و امور نظارت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.