وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: احتمال می‌دهم 29 اردیبهشت هم مثل دوم خرداد یک نقطه عطف دیگری باشد البته امیدوارم نقطه عطف منفی نباشد و مردم با حضور آگاهانه و پرشور در کمال آرامش پای صندوق‌های رأی رفته و نامزد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش جماران، مصطفی معین در همایش دانشجویی با موضوع آینده سیاسی ایران در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان، با بیان این‌که «همه دانشگاهیان را خانواده خودم می‌دانم و این خانواده، خانواده‌ای است که مظلوم واقع شده است»  اظهار داشت: علیرغم شأن این خانواده و نقش تعیین‌ کننده‌ای که دارد و در سخنرانی‌ها و شعارها از دانشگاه‌ها و مقام‌های علمی صحبت می‌کنند اما در مقام عمل چه درزمینهٔ سرمایه‌گذاری‌های مادی و چه مسائل سیاسی و شرایط حساس دیواری کوتاه‌تر از دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که «آینده ما چه به‌عنوان یک فرد و چه به‌عنوان یک جامعه جدا از وظایف کنونی و گذشته ما نبوده و در یک راستا و ارتباط است» ادامه داد: شما با آسیب‌شناسی وضع موجود و آسیب‌شناسی دوره معاصر آرمان‌هایی را در نظر بگیرید و به راهبردهایی دست پیدا کرده و به سمت آرمان‌ها حرکت کنید. اهداف و آرمان‌های ما چیزی نیست که فراموش‌شدنی باشد. آزادی حقوق اساسی ملت، معنویت، اخلاق و حقوق بشر در تمامی شرایط آرمان‌های کشور هستند.

وی با اشاره به این‌که «به‌تناسب شرایط واقعی کشور و جامعه چه در گذشته و چه باید راهبردها را به دست آورد و به سمت آرمان حرکت کرد»، اضافه کرد: حرکت در این مسیر هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود؛ گرچه ممکن است دچار تلاطم، نوسان و بحران شود همان‌طور که تاریخ ایران به‌طور متوالی نوسان داشته است و امیدواریم آن‌قدر پیش برویم تا به یک ثبات برسیم.

معین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «دولت اصلاحات بحران‌های مختلفی چه در دوره 8 ساله و چه بعدازآن را پشت سر گذاشت اما به علت انسجامی که داشت از بحران‌ها عبور کرد و درنهایت موفق بود» ادامه داد: سال 84  متأسفانه قشر پیشتاز ما که دانشجویان بودند دچار یک اشتباه شدند و تشکل دانشجویی به نام دفتر تحکیم وحدت به جای اینکه مردم را تشویق کند به پای صندوق‌های رأی بیایند و مشارکت داشته باشند تشویق به تحریم انتخابات کردند و اتفاقی که نباید رخ می‌داد، اتفاق افتاد. البته تشتتی هم بین خودشان پیش آمد و هشت سال سیاه را رقم زد و اقتصاد ما، فرهنگ ما، دانشگاه‌های ما، اخلاقیات کشور همگی متأسفانه از بین رفت. انجمن‌های اسلامی منحل شد، خود ما موردعنایت دولت مهرورز قرار گرفتیم و محیط دانشگاه‌ها بسته شد.

وی با بیان این‌که «دنیای امروز دنیای تحولات است»، افزود: هنوز ترکش‌های دولت نهم و دهم در دولت آقای روحانی وجود دارد و در این چهار سال ما هنوز به نقطه صفر هم نرسیدیم، اگر 8 سال هم بگذرد و دولت مردمی که پایبند به حقوق ملی و حقوق شهروندی است، انتخاب شود در انتخاباتی آزاد و عادلانه و بحران‌سازی و کارشکنی نکنند شاید این مشکلات جبران شود. چرا باید سرمایه اجتماعی ما در حداقل قرار گرفته باشد؟ سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد همگانی نسبت به همدیگر، اعتماد مردم به دولت و دولت به مردم، اعتماد بین نخبگان و توده مردم، اعتماد بین دانشگاه و صنعت و همگی این‌ها منجر به یک انسجام ملی می‌شود.

معین با بیان این‌که «در شرایط حساسی قرار داریم و باید موقعیت خود را به‌خوبی بسنجیم»، تصریح کرد: احتمال می‌دهم 29 اردیبهشت هم مثل دوم خرداد یک نقطه عطف دیگری باشد البته امیدوارم نقطه عطف منفی نباشد و مردم با حضور آگاهانه و پرشور در کمال آرامش پای صندوق‌های رأی رفته و نامزد اصلح را انتخاب کنند.

وی با بیان این‌که «با ثبات مدیریت‌ها سیاست عمومی و برنامه‌های بلندمدت کشور استمرار پیدا می‌کند»، افزود: مسئولیت آگاهی دادن به جامعه قبل از اینکه بر عهده دولت‌ها باشد، به عهده صداوسیمایی است که بیشتر بدآموزی دارد تا آموزش اگر نگوییم دروغ‌پردازی!

وی با اشاره به اینکه این وظیفه نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور است که به مردم آگاهی بدهند که اگر ندهیم کلاه گشادی سر مردم می‌رود، تصریح کرد: مردم گناهی ندارند زیرا هم آگاهی‌شان پایین‌تر است هم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، 40 درصد مردم ما هستند به خاطر آن دوره 8 ساله زیر خط فقر قرار دارند.

معین با بیان اینکه دولت‌ها بیشتر درگیر فعالیت‌های اجرا هستند و رسانه ملی هم که بیشتر به رسانه میلی تبدیل شده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی که آقای روحانی قول آن را داد و درنهایت به ارائه منشور حقوق شهروندی تبدیل شد، کار بسیار بزرگی بود که از حقوق اساسی مردم محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه آینده سیاسی کشور را روشن می‌بینم و انگیزه‌ام بر اساس عدله و استنادات آمار و شاخص‌ها است، اضافه کرد: کشور ما از سابقه حداقل 200 ساله خیزش و بیداری دینی و ملی برخوردار است و بعد از اتفاقات 88 مردم در سال 92 تمامی اتفاقات گذشته را جبران کردند و بعدازآن در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 این موضوع شکل متحول شده‌ای به خود گرفت. اطمینان دارم همین فرآیند که از سال 76 شروع کردیم، استمرار خواهد داشت به شرط آنکه ما نخبگان فعال باشیم و سبب حضور مردم بر پای صندوق‌های رأی شویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.