رهبر کاتولیک های جهان گفت: یک کشور سوم مانند نروژ باید میان واشنگتن و پیونگ یانگ میانجی گری کند تا این وضعیت را که ممکن است به جنگ هسته ای منجر شود آرام کند.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان حین بازگشت از مصر به خبرنگاران گفت: معتقدم در صورت بروز جنگ گسترده، بخش عظیمی از انسان ها از بین خواهند رفت.
رهبر کاتولیک های جهان با ابراز آمادگی برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، گفت: همه رهبران جهان را دعوت می کنم که راهی برای حل مشکلات از طریق دیپلماسی بیابند.
بر اساس این گزار ش، پاپ افزود: کشورهای بسیاری در جهان هستند که برای میانجی گری حاضرند؛ مانند نروژ که همیشه آماده کمک است.
پاپ فرانسیس به تداوم یک ساله مساله موشک های کره شمالی اشاره کرد و ادامه داد: ما درباره آینده بشریت صحبت می کنیم. امروز یک جنگ گسترده می تواند بخش قابل توجهی از بشریت را نابود کند.
تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ در هفته های اخیر بالا گرفته است. کره شمالی روز گذشته اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک دیگر کرد که موفقیت آمیز نبود.
ترامپ قرار است 26-27 ماه مه سال جاری ( 5 و 6 خرداد) برای حضور در اجلاس سران جی7 به سیسیل ایتالیا سفر کند. هنوز مشخص نیست که او در این سفر برای دیدار با پاپ فرانسیس در روم توقف خواهد کرد. اما ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری گفته بود که مشتاق دیدار پاپ است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.