یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر رعایت اخلاق در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها در مناظره‌ها به سمت تخریب و اشاعه دروغ نروند چون با گسترش فضای مجازی بسیاری از مسائل خیلی زود برای مردم برملا می‌شود و در نهایت خاطره‌ای بد از یک کاندیدا باقی می‌ماند.

به گزارش جماران، بهروز بنیادی در ارزیابی از اولین دور مناظره بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در وهله اول باید بدانند که در نظام جمهوری اسلامی رعایت اصول اعتقادی و اخلاقی امری ضروری است و نباید با تقلید از کشورهای بیگانه در مناظره ها اخلاق را زیر پا بگذارند.

وی با این اعتقاد که اغلب کاندیداها در مناظره اول به بیان حرف های کوچه بازاری و کلی گویی پرداختند، گفت: اغلب آنها برنامه ای برای ارائه نداشتند که نمونه آن وعده سه برابر کردن یارانه ها و ایجاد چند میلیون شغل و یا تحلیل درباره وضعیت محیط زیست است. اظهار نظرهایی که بدون پشتوانه وجود برنامه مطرح شده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی در ارائه برنامه های خود باید به نقش مهم مجلس در اجرایی شدن برنامه هایشان توجه کنند چون بسیاری از قول ها زمانی عملیاتی می شود که مجلس آن را تایید کند، لذا هیچ رئیس جمهوری نمی تواند بدون تایید و تصویب مجلس امور خود را پیش ببرد.

بنیادی توضیح داد: دادن وعده هایی همچون افزایش یارانه آن هم در شرایطی که مصوبه برنامه ششم تبدیل یارانه نقدی به غیر نقدی است، امری سوال برانگیز به شمار می آید چون قرار است طبق برنامه به جای یارانه های غیر نقدی از دهک های پایین جامعه به صورت غیر نقدی حمایت شود. همچنین تمامی تلاش بر حمایت از تولید و افزایش اشتغال باشد، لذا این گونه وعده ها بدون پشتوانه عملی تنها باعث افزایش توقع در جامعه می شود.

وی با ابراز امیدواری از دادن وعده های واقع بینانه با در نظر گرفتن نقش مهم مجلس در مناظره های بعدی گفت: البته فرصت کم برای پاسخ دادن به کسانی که قرار است رئیس جمهور آینده شوند مشکلی را رفع نمی کند، آنها باید بتوانند به صورت مبسوط به سوالات پاسخ دهند.

این عضو فراکسیون امید در جمع بندی با تاکید بر اینکه استفاده از اهرم تخریب بین مردم جایگاهی ندارد، گفت: کاندیداها در مناظره های بعدی به سمت تخریب و اشاعه دروغ پیش نروند چون با گسترش فضای مجازی بسیاری از این مسائل خیلی زود برملا می شود و چیزی جز خاطره ای بد از یک کاندیدا باقی نمی ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.