تارنمای روسی اسپوتنیک نوشت: در پی 'دیوانه' خواندن «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی توسط وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، پیونگ یانگ این رژیم را به 'مجازات بی رحمانه' تهدید کرد.

به گزارش جماران، این تارنما افزود: هفته گذشته «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع رژیم صهیونستی رهبر کره شمالی را فردی 'دیوانه و افراطی' خطاب کرده بود.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی در پاسخ به این اظهارات، روز شنبه نوشت: رژیم صهیونیستی که مخل صلح در خاورمیانه و اشغالگر سرزمین های عربی و همچنین مرتکب جنایت علیه بشریت است، برای فرار از محکومیت بین المللی دست به چنین اقداماتی می زند.
این خبرگزاری با تاکید بر اینکه اظهارات لیبرمن 'حیثیت رهبر کره شمالی را لکه دار' کرده است، اسرائیل را تهدید کرد که 'بی رحمانه مجازات' خواهد شد.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که درباره عواقب 'حمله کثیفش' به این کشور که پوششی برای 'جنایاتی است که در سرزمین های عربی مرتکب می شود' دوباره فکر کند.
این حملات لفظی کره شمالی به حیاط خلوت آمریکا در خاوریانه در حالی صورت می گیرد که در هفته های اخیر پیونگ یانگ و واشنگتن اقدامات تحریک آمیز بسیاری علیه یکدیگر انجام داده اند.
کره شمالی روز شنبه موشک بالیستیک دیگری را آزمایش کرد که اگرچه موفقیت آمیز نبود اما واکنش های بین المللی بسیاری را برانگیخت.
آمریکا علاوه بر اعزام یک ناوگروه ضربتی با محوریت ناو هواپیمابر هسته‌ای کارل وینسون به شبه جزیره کره، اقدام به انتقال سامانه دفاع موشکی «تاد» به منطقه روستایی «سئونگجو» در 300 کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.