• کدخبر: 632021
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چهار سال پیش که برای اعتماد مردم برنامه خود را عرضه کردم به وضوح گفتم کشور در صورتی از مشکلات فاصله می گیرد که مسیر ما مسیر اعتدالی باشد.
به گزارش جماران، حسن روحانی در برنامه با دوربین شبکه یک سیما افزود: افراط، تفریط و خشونت نتوانسته است باعث خوشبختی هیچ ملتی و پیشرفت هیچ کشوری بشود.
وی گفت: به مردم در همان موقع عرض کردم که صاحب این کشور ملت است و ما باید در چارچوب قانون اساسی، قانون مصوب و خواست مردم، مدیریت جامعه را بر عهده بگیریم.
روحانی افزود: از آغاز معتقد بودم ما با امید، تلاش، همبستگی و هماهنگی می توانیم از مشکلات عبور کنیم.
وی گفت: ما آن زمان با بیکاری رنج آوری در جامعه مواجه بودیم در حالی که در هشت سال گذشته آن می شد همه جوانان متولد دهه 60 که در اواسط دهه 80 به سن شغل می رسند را به اشتغال رساند.
این نامزد انتخاباتی افزود: متأسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان، کار زیادی انجام نشده بود و شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود و تورم روزانه و ساعتی شده بود.
روحانی گفت: مردم هر روز در فکر بودند اجناسی را بخرند و انبار کنند و تولید کشور در حال رکود بود و کارگاه ها و کارخانه ها از تولید باز ایستاده بودند.
وی با بیان اینکه در آن زمان قدرت خرید مردم بسیار کم شده بود و مردم احساس امنیت نمی کردند، افزود: قطعنامه ها بالای سر مردم بود بخصوص قطعنامه 1929 که شرایط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماهها و سال های بعد اطمینان نداشتند.
روحانی گفت: در آغاز لازم بود در پنج مورد مهم سریعاً تصمیم گیری و اقدام لازم انجام دهیم که اولین آن مذاکرات هسته ای بود که باید با دنیا وارد گفتگو می شدیم.
وی مهار تورم افسار گسیخته را دومین مورد نام برد و افزود: سومین مورد به حرکت درآوردن کارگاه ها و کارخانه ها و خارج شدن از رکود آنها بود.
این نامزد انتخاباتی گفت: چهارمین مورد افزایش قدرت خرید مردم و پنجمین مورد استفاده آسانتر با دنیا و اطلاعات بود.
روحانی با بیان اینکه برای هر پنج موضوع از همان ماه های اول تصمیمات لازم اتخاذ شد افزود: به دلیل اهمیت سه موضوع اول، شخصاً مدیریت آنها را به عهده گرفتم و هر هفته دو الی سه جلسه برای مذاکرات هسته ای و دو جلسه برای موضوعات اقتصادی جلسه داشتیم.
وی گفت: موضوع چهارم درباره قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و موضوع پنجم درباره ارتباط با دنیا را به وزارت ارتباطات سپردم تا مردم برای تماس با جهان احساس نگرانی نکنند.
روحانی افزود: ما در ماه های اول و صد روز اول در همه این زمینه ها قدم های اولیه را برداشتیم.
وی با بیان اینکه در مذاکره هسته ای به یک توافق موقت در آذر 92 رسیدیم، گفت: با این توافق تحریم ها دیگر افزوده نمی شد و در برخی موارد تحریم ها برداشته شد و ایران با شش قدرت بزرگ برای توافق نهایی تصمیم گرفت که مذاکرات ادامه یابد.
این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه شرایط امنیت لازم برای فعالیت اقتصادی آماده شد افزود: می دانستیم یکی از مشکلات بزرگ ما اشتغال است و به همین خاطر برنامه ریزی خوبی برای سال های 94 و 95 انجام شد و توانستیم در این دو سال نسبتاً اشتغال مناسب به ازای هر سال 640 هزار اشتغال خالص ایجاد کنیم.
روحانی گفت: اگر در هشت سال قبل هم سالی 600 هزار اشتغال درست می شد امروز دیگر مشکل اشتغال نداشتیم.
وی افزود: معتقدم مسائل و مشکلات با حرف و شعار حل نمی شود و اگر اشتغال می خواهیم اولین قدم آن افزایش سرمایه گذاری هاست که پولها از دلالی به سمت سرمایه گذاری و بنگاه های اقتصادی هدایت شود.
روحانی با بیان اینکه برای این امر نیاز به امنیت است گفت: مردم باید نسبت به فردا و سال آینده اعتماد داشته باشند.
وی افزود: چرا در سال های قبل از 92 سرمایه گذاری متوقف و منفی بود؟ زیرا مردم نمی دانستند دو ماه بعد با چه تحریم ها و ناامنی های احتمالی مواجه می شوند. 
این نامزد انتخاباتی گفت: همچنین لحن سخن برخی مسئولان در آن زمان با دنیا لحن تقابل بود و آنها هم با ما این چنین صحبت می کردند در حالی که ما از روز اول این پیام را به دنیا دادیم که با کشور ایران با تکریم صحبت کنید و زمانی مذاکرات هسته ای در مسیر درست قرار گرفت که دنیا این پیام را فهمید.
روحانی با بیان اینکه اگر اشتغال می خواهیم باید زمینه سرمایه گذاری آماده شود افزود: مردم به سادگی سرمایه خود را بر روی زمین نمی گذارند زیرا سرمایه گذاری یعنی اعتماد و اطمینان بلندمدت.
این نامزد انتخاباتی گفت: ایرانیان خارج از کشور و خارجی ها هم این اعتماد را نداشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632021
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.