معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنده هستند چون به درایت کافی و بلوغ فکری رسیده اند و می توانند به خوبی همه چیز را تشخیص دهند.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار عصر روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و ژاپن در جمع خبرنگاران درباره مناظره تلویزیونی نخست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: قطعا افرادی که در مناظره حضور یافتند این فرصت را پیدا کردند که بسیاری از حرف های ناگفته را که شاید به دلیل فضاهای خاص ایجاد شده امکان گفتن آنها برای مردم نبود، بیان کنند.
وی تاکید کرد: این مناظره این فضا را به وجود آورد، فرصت فراهم شد و خیلی از حرف های ناگفته و حرف هایی که شاید مردم در جاهای دیگر شنیده بودند اما از رسانه ملی کمتر شنیده بودند دیشب گفته شد و این اعتماد عمومی و اینکه مسائل شفاف گفته شود بسیار مهم است.
وی در خصوص رویکرد برخی نامزدهای انتخاباتی در مناظره گفت: همه سعی کردند در مناظره مشارکت داشته باشند و فکر می کنم لابه لای این مواضع و حرف ها، نگاه ها و حرکات، مردم بتوانند خوب تشخیص دهند که چه کسانی توان، برنامه، درایت، شفافیت و صداقت لازم را دارند.
ابتکار با خوب ارزیابی کردن نخستین مناظره دوازدهمین دوره انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: برگزاری این مناظره ها به مردم فرصت می دهد تا افراد را ارزیابی کنند و بسنجند، همچنین مباحث در سطح جامعه باز می شود، باید بتوانیم موضوعات و واقعیت ها را برای مردم باز کنیم و مردم با مسائل مختلفی که کشور با آن مواجه است آشنا شوند این مناظره ها این فرصت را فراهم می کند برای اینکه نامزدها بتوانند برنامه خودشان را ارائه دهند و هم تفاوت دیدگاه هایشان مشخص شود.
وی افزود: شب گذشته در اولین مناظره این تفاوت دیدگاه ها در جاهایی مشخص شد، اینکه چه کسی بیشتر بر روی برنامه، نگاه تخصصی و به کار بستن تجربیات تاکید دارد و چه کسی بیشتر شعاری و اینکه فکر کنند حرفی زده شود تا رای جمع شود، تا حدودی روشن شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حالی که فکر می کنم مردم به بلوغ فکری رسیده اند و می توانند شعارها را تشخیص دهند، البته ممکن است حتی در مقطع کوتاهی اجرا شود اما در بلند مدت پایدار نیست چون وظیفه دولت توزیع ثروت نیست بلکه تولید ثروت و ایجاد زمینه برای حفاظت از ثروت های ملی است.
وی اظهار کرد: در یک دوره گفتند تمام سفره های آب زیر زمینی کشور را مصرف کنید، چرا امروز این منابع به این روز افتاده است؟ چون گفتند هر چقدر می خواهید برداشت کنید، بعد مشکلات زیادی پیش آمد، بنابراین حرف های شعاری و نگاه های مقطعی و کوتاه مدت ممکن است در یک زمان کوتاه نتیجه دهد اما در بلند مدت پیامدهای گاها جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.