عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: منتقدان معتقدند برجام دستاوردی برای کشور نداشته اما مخالفت ترامپ با آن نشانه موفقیت ما در این قرارداد بین المللی است.

 

به گزارش جماران، صادق زیباکلام پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی جوانان و دانشجویان حسن روحانی در اهواز اظهار کرد: این حاکی از آن است که ایران تمام امتیازات را به امریکا نداده بلکه امتیازاتی گرفته که اکنون موجب موضع گیری منفی رئیس جمهوری آمریکا شده است.
وی افزود: برخی از تریبون های نماز جمعه و صدا و سیما برای تخریب دولت در زمینه برجام استفاده کردند اما یکی از مسائلی که باعث شده آن ها با برجام مخالفت کنند جریان آمریکاستیزی است.
وی گفت: در شرایط کنونی از ما انتظار می رود که تمام قد از دولت روحانی و عملکرد وی دفاع کنیم اما سایر شخصیت‌ها و نامزدها نیز در ستادهای انتخاباتی خود در حال تخریب دولت تدبیر و امید و زیر سوال بردن عملکرد روحانی هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: این افراد به دنبال محکوم کردن و کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای دولت در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی و موضوع برجام هستند اما باید به صورت منصفانه به عملکرد دولت بپردازیم.
وی تصریح کرد: به صورت کلی روحانی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه سیاست خارجی موفق عمل کرده اما عملکرد روحانی مشابه یک کارنامه درسی است که در درس های مختلف آن نمره ها با هم متفاوت است.
زیباکلام گفت: حوزه سیاست خارجی، اقتصاد و حوزه های سیاسی و اجتماعی و جامعه مدنی و احزاب هریک به صورت جداگانه قابل بررسی است و می توان به عملکرد دولت در این حوزه ها نمره جداگانه ای داد.
وی بیان کرد: بیرون آوردن ایران از چاه هسته ای که اصولگرایان در سال های گذشته ایران را به آن انداخته بودند، خود یک دستاورد بزرگ در دولت تدبیر و امید است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بعد از 21 ماه مذاکرات سخت و فشرده هسته ای دستاورد بزرگی برای ایران حاصل شد که از همان ابتدا اصولگرایان و دلواپسان ،مخالفت های خود را با برجام آغاز کردند.
وی ادامه داد: روحانی هیچگاه به دولت و ملتی حتی آمریکا و غربی ها بی احترامی نکرده و هیچگاه از موضوع هسته ای بهره برداری سیاسی نکرد در حالی که دولت قبل این کار را بارها برای منافع خود انجام داد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر منصفانه قضاوت کنیم می بینیم که روحانی زمانی که دولت را تحویل گرفت با تورم 40 درصدی و رشد منفی مواجه بود اما وی رشد اقتصاد را از منفی 4 به مثبت 5 درصد رساند ، تورم 40 درصدی را به زیر 15 درصد آورد و قیمت دلار را در این سال ها ثابت نگه داشت.
وی با بیان این که عوام فریبی یکی از گرفتاری های بزرگ کشور است گفت: اقتصاد ایران موجود پیچیده ای است اما آیا رکود اقتصادی تنها به دولت بر می گردد، مگر چند درصد اقتصاد زیر نظر دولت است؟
وی گفت: دهها نهاد و تشکیلات دیگر خارج از کنترل و نظارت دولت در وضعیت اقتصاد کشور نقش دارند که باید پاسخگوی رکود باشند اما تاکنون شنیده اید که مجلس این نهادها را زیر سوال ببرد؟
زیباکلام گفت: اکنون یکی از نامزدهای اصولگرا صحبت از دادن یارانه 250 هزار تومانی کرده و وعده ایجاد اشتغال برای 5 تا 7 میلیون نفر به مردم داده می شود.
وی بیان کرد: کارشناسان برای ایجاد هر اشتغال بین 100 تا 300 میلیون تومان هزینه برآورد کرده اند که هزینه ایجاد اشتغال برای 5 میلیون نفر آن هم کف اعتبار، 500 هزار میلیارد تومان است و این درحالی است که بودجه عمرانی کشور در سال گذشته 38 هزار میلیارد تومان بود که تنها 13 هزار میلیارد تومان آن تامین شد.
وی ادامه داد: زمانی که دولت نتواند این اعتبار را تامین کند نامزد اصولگرا چگونه می خواهد 500 هزار میلیارد تومان را برای اشتغال تامین کند.
در این مراسم که با حضور جمعی از جوانان، دانشجویان و حامیان روحانی از اقشار مختلف مردم برگزار شد کلیپی تصویری از سخنان وی در پاسخ به منتقدان دولت پخش شد که حاضران را تحت تاثیر قرار داده و بارها آنان را به تشویق وی واداشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.