وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تکمیل و راه اندازی واحد گندله سازی به ظرفیت اسمی 2.5 میلیون تن در مجتمع فولاد نیشابور تا پایان امسال چرخه تولید فولاد در خراسان رضوی تکمیل می شود.

به گزارش جماران، محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه درحاشیه مراسم بهره برداری از واحد فولادسازی شماره دو فولاد خراسان در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تکمیل این فرآیند خراسان رضوی نخستین استان کشور است که این چرخه را بطور کامل دارا است. 
وی ادامه داد: ظرفیت واحد گندله سازی با توجه به طراحیهایی که برای آن انجام شده تا 3.5 میلیون تن قابل افزایش است و کل نیاز واحدهای فولاد خراسن را تامین می کند. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساخت این واحد گندله سازی که چندین سال قبل شروع و در مقطعی شده بود. از 2.5 سال قبل تلاش شد پروژه دوباره آغاز شود با تامین منابع آن هم اکنون در حال انجام است و پیش بینی می شود امسال به بهره برداری برسد. 
وی افزود: تلاش می کنیم تا زنجیره تولید فولاد تکمیل شده و از صادرات مواد خام سنگ آهن از خراسان رضوی و کشور جلوگیری شود. 
نعمت زاده ادامه داد: علاوه بر این واحد گندله سازی یک واحد تولید کنسانتره نیز در سنگان خواف در دست ساخت است که با تکمیل آن از سنگ معدن تا محصولات نهایی همچون میلگرد و شمش در اختیار خراسان رضوی خواهد بود. 
وی گفت: در مرحله بعدی برای توسعه و صادرات اقدام می شود که در این راستا با توجه به وجود متخصصان، نیروهای مجرب و اتصال به خط آهن سراسری ظرفیت توسعه فراهم است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تلاشها در استفاده از حداکثر ظرفیت، امکانات داخلی برای مهندسی، ساخت تجهیزات و نیز کاهش قیمت تمام شده و تمرکز سرمایه گذاری بر توان و تخصص داخلی است. 
وی ادامه داد: در واحد گندله سازی پیمانکار و مهندسان مشاور ایرانی هستند و امید است این پروژه با سرعت پیش برود. 
نعمت زاده گفت: خراسان رضوی با توجه به معادن غنی سنگ آهن بعد از کرمان دومین استان دارای ذخایر سنگ آهن است از این رو توسعه صنعت فولاد در خراسان مد نظر می باشد و پیش بینی می شود با انجام پروژه سنگان خواف برنامه چشم انداز برای تولید 55 میلیون تن فولاد سریعتر محقق شود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.