مدیر عامل تلگرام پس از فیلترینگ قابلیت مکالمه صوتی رایگان تلگرام اقدام به انتشار بیانه‌ای جالب و خواندنی در رابطه با تلگرام و فعالیت رقبای آن کرده است.

به گزارش جماران، بیشتر از سه سال است که پیام رسان روسی تلگرام فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته تا امروزه محبوبترین پیام رسان در میان کاربران ایرانی به دلیل سهولت استفاده و امنیت بالا باشد و به گفته مدیر عامل این شرکت بتواند تا 40 میلیون کاربر ایرانی فعال را به سمت خود جذب کند که نشان از موفقیت و محبوبیت بالای این پیام رسان در کشور ایران دارد.

پاول دروف، مدیر عامل تلگرام در بیانیه خود  در رابطه با امنیت تلگرام گفت:

رقبای ما در تلگرام بزرگترین مدعیان داشتن امنیت، هستند اما در واقع شاید وارد بزرگترین پرونده کلاهبرداری و تقلب در تاریخ بشریت شده باشند. همانطور که می‌دانید، ما به‌تازگی تماس صوتی کدگذاری‌شده را برای پیام رسان تلگرام فعال کردیم. استفاده از تماس صوتی بسیار ساده است و با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند.

شخصاً، به‌ندرت با تلفن صحبت می‌کنم. زمانی که در روسیه زندگی می‌کردم، شروع کردم به ترک عادت مکالمات تلفنی و این عادت از سالها پیش که مسکو را ترک کردم با من مانده است اما حالا شاید دوباره بخواهم از طریق تماس ایمن تلگرام، مکالمات صوتی با تیم کاری و اعضای خانواده‌ام را از سر بگیرم. متاسفانه، در حال حاضر همه مردم جهان نمی‌توانند از تلگرام استفاده کنند.

در سه سال و نیمی که فعالیت تلگرام به صورت رسمی شروع شده است، ذره‌ای از اطلاعات کاربران به شخص ثالثی ارائه نشده است. پیام رسان تلگرام در کشورهایی مانند عربستان، چین و عمان به طور کامل فیلتر شده است و امکان دسترسی کاربران به آن کاملاً مسدود است و ما در ایران دارای 40 میلیون کاربر ایرانی فعال هستیم.

از طرف دیگر سرویس‌هایی مانند واتس اپ در کشورهایی مثل ایران، چین و عربستان سعودی یا کشورهایی با تاریخچه سانسور، با مشکل فیلتر مواجه نیستند. موضوع این است که واتس اپ و شرکت مادر آن یعنی فیس بوک با اعتماد کاربر تجارت می‌کنند تا سهم‌شان را در بازار افزایش دهند.

این ادعا که واتس اپ و اشخاص ثالث پیام‌های شما را نمی‌خوانند یا به مکالمات‌تان گوش نمی‌کنند، کاملاً دروغ است. واقعیت این است که واتس‌اپ، هم می‌تواند به مکالمات‌تان گوش کند و هم پیام‌هایتان را بخواند چون قادر است به صورت نامحسوس کلیدهای کدگذاری را در 99.99% از کاربرانش تغییر دهد. علاوه بر این اشخاص ثالثی همچون گوگل  یا اپل به تاریخچه پیام‌های اکثر کاربران واتس اپ دسترسی مستقیم دارند و از آنجا که این اشخاص ثالث با  همه کشورها سروکار دارند اطلاعات کاربران می‌تواند به همه جای دنیا سرازیر شود. 

این موضوع عجیب نیست اگر دولت‌ها یا رگولاتورها (شرکت‌های اپراتور) از  وجود تلگرام خوشحال نباشند. این را می‌دانم  که محدود بودن  دسترسی به تلگرام یا بخش‌هایی از آن اصلا خوب نیست اما گاهی اوقات بهتر است یک سرویس ارتباطی را به طور کامل کنار بگذارید تا اینکه بخواهی با تردید در مورد امنیتش استفاده کنید.

 

همچنین باید به این نکته اشاره داشت که تلگرام تا به امروز اطلاعات کاربران را به هیچ نهاد دولتی یا خصوصی در هیچ کشوری، نفروخته است اما این درحالی است که اطلاعات کاربران در بهترین حالت برای موارد تجاری و تبلیغاتی همچون بازاریابی هدفمند به فروش می‌رود که باعث ناراحتی کاربران می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.