به دنبال حکم یک قاضی ایالت کالیفرنیا در رد تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قطع کمک های مالی دولت فدرال به شهر هایی که حاضر به همکاری با او در رابطه با مهاجرین غیر قانونی نیستند، رییس جمهوری آمریکا دادگاه های کشورش را آشفته توصیف کرد.

 

به گزارش جماران، ترامپ 27 ژانویه امسال با امضای فرمانی صدور روادید برای شهروندان
7 کشور مسلمان  جهان به این کشور را ممنوع کرد و این فرمان سوم فوریه با حکمی از سوی قاضی جیمز روبارت از ایالت واشنگتن به حالت تعلیق در آمد.
 روز ششم ماه مارس ترامپ نسخه دومی از این فرمان را با تغییراتی جزیی در متن فرمان پیشین خود صادر کرد و نام عراق را از فهرست 7 کشور مورد نظر حذف کرد اما این حکم نیز با مقاومت نظام قضایی آمریکا روبه رو شد و این بار یک قاضی فدرال ایالت هاوایی بنام دریک واتسون با صدور حکمی تعلیق سراسری این فرمان را تمدید کرد.
در هر دو نسخه فرمان مهاجرتی ترامپ محدودیت هایی برای مهاجرین غیرقانونی این کشور در نظر گرفته شده و رئیس جمهوری آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم و ادعای برقراری امنیت در کشورش تهدید کرده است که بسیاری از مهاجرین در این کشور را اخراج خواهد کرد.
در جریان درگیری های میان دولت ترامپ و مخالفین این فرمان ها بسیاری از شهر های آمریکایی به صراحت اعلام کردند که در مورد تعرضات دولت ترامپ نسبت به مهاجرین غیرقانونی در شهر های خود مقاومت خواهند کرد و حاضر به اجرای فرمان او نخواهند بود. ترامپ نیز در پاسخ، این شهر ها را که به شهر های تحصین برای مهاجرین معروف شده اند به قطع کمک های مالی دولت فدرال تهدید کرد.
وزارت دادگستری ترامپ روز جمعه گذشته در جهت اجرای تهدید های یادشده اعلام کرد که دولت مرکزی به زودی کمک های مالی به 8 شهر آمریکایی را که شهر های محفوظه برای مهاجرین غیرقانونی شناخته شده اند در صورتی که در ارائه اسنادی مبنی بر همکاری با دولت مرکزی در مورد این مهاجرین کوتاهی کنند، قطع خواهد کرد.
این تصمیم دولت ترامپ خشم و اعتراض مسئولین بسیاری از ایالت های آمریکا و شهر های مذکور را بر انگیخت و شب گذشته (سه شنبه)یک قاصی ایالت کالیفرنیا این تصمیم دولت ترامپ را تصمیمی غیرقانونی خواند و با صدور حکمی از اجرای آن جلوگیری کرد.
رئیس جمهوری آمریکا امروز در واکنش به حکم قاضی یادشده طبق معمول به پیام های توییتری روی آورد و دادگاه های فرجام کشورش را آشفته و در هم توصیف کرد و مخالفان خود را از این که برای جلوگیری از فرامین او به چنین دادگاه های آشفته ای روی می آورند، مورد انتقاد قرار داد.
ترامپ در عین حال تهدید کرد که در صورتی که رای دادگاه های فرجام کشورش در رابطه با فرمان او تغییر نکند پرونده این دعوی را به دیوان عالی آمریکا می برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.