محمد هاشمی گفت: آگاهی دادن به مردم اگر با انگیزه بخشی همراه نباشد و مردم احساس کنند حضورشان تاثیری در بهبود شرایط ندارد حضور کمتری در انتخابات خواهند داشت.

به گزارش جماران، رییس اسبق صدا و سیما   با اشاره به شرایط جهانی و منطقه‌ای پیرامون کشور گفت: مشارکت مردم در مراسم‌های مختلف، راهپیمایی‌های یوم‌الله مخصوصاً انتخابات جزو مواردی است که آثار بازدارنده دارد ، دشمنان کشور این حضور مردم را تحلیل می‌کنند و ازآن تاثیر می‌پذیرند.

 

وی افزود: وجهه دیگر حضور مردم در انتخابات جنبه داخلی آن است. در شرایط حاضر که رقابت بین کاندیداها سنگین است، هرچه حضورمردم پررنگ‌تر باشد و آراء اخذ شده بیشتر شود، مردم بهتر می‌توانند نامزد موردنظرشان را انتخاب کنند.

هاشمی با پر اهمیت عنوان کردن جلب آرای خاکستری برای پیروزی نهایی یک کاندیدا در انتخابات،  ادامه داد: با توجه به جبهه‌بندی که در کشور به وجود ‌آمده است ، هر کدام از احزاب نیز ضریب نفوذ خاصی در بین افراد جامعه دارند اما عده ای هم در جامعه هستند که کمتر در انتخابات ها شرکت می‌کنند که معروف به آرای خاکستری هستند. اگر مشارکت این قشر در انتخابات بیشتر شود در نهایت احتمال پیروزی یک نامزد نیز بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حضور و تاثیرگذاری مردم در انتخابات گفت: تجربه یکی، دو دوره گذشته انتخابات نشان داده است که در نهایت مردم با رای خود سرنوشت کشور را رقم می زنند.

هاشمی با بیان اینکه مردم ایران خود آگاه به مسائل و ضروریات هستند تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم اگر با انگیزه بخشی همراه نباشد وشرایط به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند حضورشان تاثیری در بهبود شرایط نخواهد گذاشت، طبیعتاً حضور آنها کم رنگ‌تر خواهد بود. اما اگر به مردم انگیزه‌ داده  شود  واحساس کنند که می توانند با انتخابشان در انتخابات تاثیرگذار باشند، مطمئناً حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.