رهبر کاتولیک های جهان به دولتمردان تاکید کرد تا مهاجران و آوارگان را از مراکز نگهداری آنها خارج کنند و گفت، این مراکز بسیار شبیه به اردوگاه‌های کار اجباری هستند.

به گزارش جماران  به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان بازدید از رم و دیدار با مهاجران با یک مهاجر مسلمان از خاورمیانه دیدار کرد و گفت: مهاجران و آوارگان در کمپ هایی که برای آنها در نظر گرفته شده، زندگی می کنند بسیاری از این کمپ ها همانند اردوگاه های کار اجباری هستند.

 

کمیته یهودیان آمریکا بعدا به پاپ تاکید کرد تا در انتخاب واژگان مربوط به استفاده از اردوگاه های کار اجباری تجدید نظر کند.

دیوید هریس، رئیس این کمیته گفت: شرایطی که اکنون مهاجران در آن در برخی از کشورهای اروپایی زندگی می کنند با آنچه که یهودیان در دوران جنگ دوم جهانی زندگی می کردند، بسیار متفاوت است. نازی و سایر متحدانشان از اردوگاه های کار اجباری برای بردگی میلیون ها تن در خلال جنگ دوم جهانی بهره می بردند. نمی توان آن تراژدی را به چیزی تشبیه کرد.

پاپ فرانسیس همچنین کشورهایی را که به مهاجران و آوارگان کمک می کنند، مورد تحسین قرار داد و از آنها به خاطر این کار و برعهده گرفتن مسئولیت این افراد قدردانی کرد.

وی با اشاره به این مساله که نرخ زاد و ولد در ایتالیا بسار کمتر است، گفت: اگر شما درهای خود رابه سوی آوارگان ببندید این به معنای خودکشی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.