حضور جهانگیری فرصتی برای اصلاح‌طلبان است

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری برعملکرد روحانی نظر مثبت دارد، گفت: حضور حضور آقای جهانگیری فرصتی است برای جریان اصلاحات که از این تربیون ایجاد شده است.

به گزارش جماران، سید محمود میرلوحی با بیان اینکه بعد از مباحث مفصلی که آغاز آن سال ۹۲ بود در سال ۹۴ گام دوم همکاری اصلاح‌طلبان و آقای رییس‌جمهور آغاز شد، اظهارکرد: مسیر همکاری اصلاح‌طلبان و آقای رییس‌جمهور تا امروز بدون وقفه ادامه داشت.

او با اشاره به تاخیر آقای روحانی در ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: از آنجا که آقای رییس‌جمهور در تصمیم‌گیری‌شان ملاحظاتی داشتند و در حقیقت در تصمیما‌تشان مصالحه می‌کردند و همچنین در اقدام به ثبت‌نام برای کاندیداتوری مجدد با تاخیر اقدام کردند، لذا جریان اصلاح‌طلبی هم نمی‌توانست قبل از اینکه رییس جمهور تصمیمش را عملی کند، وارد عمل شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز مصوبه‌ای را در اوایل اسفند ماه تصویب کرد و براساس این مصوبه همچنان نظر مثبت بر عملکرد آقای روحانی دارد و ضرورت ادامه این راه را در چهار سال آینده تثبیت کند.

میرلوحی با بیان اینکه مردم در سال ۹۴ یک «نه» بلند به لیست اصولگرایان گفتند، تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خیلی از اتفاقاتی که تصور می‌کنیم غیرقابل‌پذیر نباشد اتفاق می‌افتد. وقتی با آیت‌الله هاشمی با آن سابقه و خدمات آن‌طور رفتار می‌شود می‌بینیم جریان اصولگرایی پس از شکست‌هایی که در انتخابات ۹۲ و ۹۴ و بخصوص در سال ۹۴ داشت قصد دارد از طریق مشکلات داخلی و عدم اتحاد و انسجام‌ حزبی خود برای آقای روحانی هزینه ایجاد کند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به حضور متعدد اصولگرایان در ثبت‌نام دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ‌کدام از این‌ها حاضر نیستند مسئولیت رفتارهای دولت نهم و دهم و مجلس هشتم و نهم را بپذیرند و طلب‌کار ملت و اصلاح‌طلبان هستند و همچنان بعد از این فجایعی که در کشور بوجود آوردند هنوز خود را نزدیک‌ترین گروه به ولایت‌فقیه، امام و انقلاب می‌دانند.

میرلوحی با بیان اینکه جریان اصلاحات پس از بررسی جوانب یک اقدام احتیاطی را در پیش گرفت، خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات تصمیم گرفت در کنار  آقای روحانی یک کاندیدای دیگر نیز حضور داشته باشد. از همین‌رو جریان اصلاحات از میان افرادی که مطمئن بود هم تایید صلاحیت می‌شود و هم ارتباط خوبی با مقامات عالی نظام دارند، آقای جهانگیری را انتخاب کرد.

او با تاکید بر اینکه نظر شورای عالی و آقای خاتمی بر کاندیداتوری آقای جهانگیری بود، بیان کرد: معتقدیم این اتفاق بسیار خوب بوده و به نظر می‌آید آرایش انتخاباتی کشور آرایش خوبی باشد  البته رقبای آقای روحانی سعی کردند هجمه‌هایی را وارد کنند اما قرائن نشان می‌دهد تصمیم اصلاح‌طلبان تصمیم بجایی بوده است چراکه آقای جهانگیری ارتباط هماهنگ و منسجمی با آقای روحانی دارد و جریان رقیب نمی‌تواند روی این موضوع شانتاژ تبلیغاتی داشته باشد. همچنین حضور حضور آقای جهانگیری فرصتی است برای جریان اصلاحات که از این تربیون ایجاد شده است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه تمام هم و غم جریان اصولگرایی «نه» به روحانی است‌، گفت: اصولگرایان هیچ برنامه و وعده‌ای که بتواند جذاب باشد، ندارند و چهره‌های اصولگرایی که در حال حاضر در انتخابات هستند تنها در گفتن «نه» به روحانی مشترک هستند و تاکنون هیچ‌ نظری درباره مسائل کشور ندارند حتی اگر نظر هم داشته باشند برنامه‌ای برای آن نظرات ندارند. خوشبختانه مردم بسیار هوشیارند و شعارهایی که اصولگرایان می‌دهند را باور نمی‌کنند البته هنوز شعارهای این‌ها نیز در هیچ‌ حوزه‌ای مشخص نشده و فقط می‌گویند مشکل ما اشتغال است در حالی‌که نمی‌بینند با تعطیلی کارخانه‌ها در دولت نهم و دهم چند میلیون بیکار به دولت یازدهم تحمیل شد.

میرلوحی با بیان اینکه امروز اصولگرایان غصه دارو و ارز را می‌خورند، گفت: گزارش رسمی مرکز آمار نشان می‌دهد که در دولت نهم و دهم اقتصاد و صنعت در کشور از بین رفته و اگر جریان اصولگرایی همچنان ادامه داشت امروز کشور ما نیز مانند کشور ونزوئلا بود. آقای روحانی و تیمش با صبوری و کارهای کارشناسانه این قطار را که در ته دره گرفتار شده بود بالا آورده و روی ریل قرارداده است.

او با بیان اینکه اصولگرایان می‌گویند اگر بیایند ایران را گلستان می‌کنند، گفت: کارنامه آن‌ها کاملا مشخص است در گذشته مردم این جریان را نمی‌شناختند و تصور می‌کردند اگر اصولگرایان وعده ایجاد شغل می‌دهند و می‌گویند که کشور را به قله‌های پیشرفت می‌رسانند درست می‌گویند اما امروز می‌دانند که قله‌های جریان اصولگرایی متاسفانه ته دره است و کشور را به مصیبت می‌رساند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به حضور دو جریان و دیدگاه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در مناظره‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چتر جریان اصلاحات و اعتدالیون امروز بسیار گسترده‌تر از گذشته است و گستره اصولگرایی امروز بسیار محدود است و معتقدم اگر اصولگرایان به رفتارهای بی‌عدالتی و بی‌صداقتی خود ادامه دهند دیگر اصولگراهای عاقل و منصف نیز از کنار آن‌ها پراکنده می‌شوند همانطور که تاکنون این اتفاق افتاده است و امروز ما آقای ناطق را در اردوگاه اعتدالیون و اصلاحات می‌بینیم.

میرلوحی با بیان اینکه مردم دیگر حرف‌های اصولگرایان و وعده‌های آن‌ها را باور ندارند، تاکید کرد: امروز مردم می‌دانند که نمایندگان واقعی تغییر در کشور آقای روحانی و حامیان او هستند و نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت دارند و دلسوزانه برای بهبود شرایط آینده کار می‌کنند و حرف‌های اصولگرایان چیزی جز دعوت کشور به عقب‌گرد و بحران‌های متعددی که در همه صحنه‌ها از جمله اقتصاد،‌کشاورزی با آن روبرو بود، نیست.

او به مشکلات ساختاری و مشکلات اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: کارشناسان با مقایسه سال‌های ۸۴ تا ۹۲ با ۹۲ تا امروز تصدیق می‌کنند کشور در این چهارسال درست است که به همه اهدافش نرسیده اما به سمت رو به جلو گام برداشته و به سمت رفع موانعش گام برداشته و اگر چهار سال آینده نیز آقای روحانی بر سرکار باشند و به این چهار سال متصل شوند ان‌شاءالله عموم مشکلات کشور که قابل حل است برطرف خواهد شد. اما اگر غفلتی در این زمینه صورت گیرد باید بپذیریم که این غفلت ما را به دوران تاریکی که گذراندیم برمی‌گرداند.

عضو شورای سیاست‌گذاری با بیان اینکه از میان‌ کاندیداهای تایید شده دو نفر بیشتر در پایگاه اصولگرایی مطرح هستند، گفت: به نظر می‌رسد رفتار هردوی این کاندیداها نزدیک به رفتار اصولگرایان هستند و امید را در وجود آقای رییسی و قالیباف نمی‌بینم.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مداخله نیروهای مسلح در انتخابات چقدر ضرورت دارد که رسانه‌های وابسته به این نیروها مداخله‌ای علیه یا له کاندیداها نداشته باشند، گفت: در همه جای دنیا که دموکراسی حاکم است نیروهای مسلح در آن جامعه هیچ نقشی ندارند و بی‌طرفی آن‌ها یک اصل است. از همان ابتدای انقلاب نیز امام همواره و مستمر در خصوص عدم دخالت و بی‌طرفی نیروهای مسلح تاکید دارند و همیشه می‌فرمودند نیروهای مسلح خود را مدیون اسلام و ملت بدانند.

او با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد از این دیدگاه عدول شده، اظهارکرد: براساس ماده ۴۰ نیروهای مسلح از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی گرفته تا یک بسیجی هیچ‌کدام در لباس نظامی مجاز به دخالت در انتخابات نیستند البته در حال حاضر این موضوع خیلی کمتر شده و برخی فرماندهان نظامی اعلام بی‌طرفی در انتخابات کرده‌اند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: ما امیدواریم که این نگاه‌ها در عمل و واقعیت نیز اجرایی شود و نیروهای مسلح خود را با همه ملت و جناح‌ها و گروه‌ها بدانند و حامی همه باشند.

پخش تصاویر آقای خاتمی نشاط را به جامعه باز می‌گرداند

میرلوحی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر روز مشاهده می‌کنیم که برخی رسانه‌ها پرچمدار دروغ‌پراکنی‌ها و بعضی مزاحمت‌ها و تبلیغ له کاندیداهای اصلوگرا و علیه آقای روحانی هستند. این رفتار خلاف صریح قانون است و اگر وزارت ارشاد، دیوان محاسبات و سازمان مدیریت مقداری با دقت بیشتری بررسی کنند می‌توانند با این رسانه‌ها به عنوان کسانی که تخلف کرده و از بودجه دولت و بودجه عمومی به نفع یک کاندیدا و علیه کاندیدا دیگر استفاده می‌کنند برخورد کنند.

او ادامه داد: امروز که همه از آقای احمدی‌نژاد تبری می‌جویند متاسفانه برخی افتتاح ۶ فاز پارس جنوبی را که با زحمات کارشناسان در سال‌های اخیر انجام شده به دولت نهم نسبت دهد. این رفتار غیر از بی‌انصافی نشان از کج‌سلیقگی این سایت‌ها و رفتارهای مغرضانه آن‌ها نسبت به دولت است. این رسانه‌ها در حقیقت با نادیده گرفتن دستاوردهای دولت گمان می‌کنند که دولت را تضعیف می‌کنند اما در حقیقت امید مردم را از بین برده‌اند.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین درباره پخش تصویر و صحبت‌های رییس دولت اصلاحات از رسانه ملی گفت: بسیار خوب است که در فضای انتخاباتی برای بازگشت امید و نشاط به جامعه تصاویر آقای محمد خاتمی از صدا و سیما پخش می‌شود و پخش این تصاویر باعث خوشحالی مردم می‌شود.

میرلوحی همچنین درباره نامه آقای رییسی به صدا و سیما در خصوص پخش برنامه‌های آقای روحانی گفت: نمی‌دانم این آقایان رفتار رسانه ملی را با دولت و آقای روحانی نمی‌بینند. با وجود اینکه امروز ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی داریم اما رفتار مناسبی از سوی آن‌ها با دولت نمی‌بینیم در حالی‌که صدا و سیما بلندگوی تبلیغاتی دولت نهم و دهم بود اما امروز هیچ‌یک از دستاوردهای دولت یازدهم در تلویزیون و رسانه ملی بازتابی ندارد.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم که صدا و سیما هم مانند دیگر موارد که در اصل ۴۴ آمده خصوصی شود و رسانه‌های متعدد در دسترس مردم باشد در غیراینصورت صدا و سیما از صحنه خارج می‌شود چراکه امروز بسیاری از مردم نیازهای خبری خود را از طریق اینترنت، تلگرام و شبکه‌های مجازی تامین می‌کنند متاسفانه رفتار نامناسب رسانه ملی مشتری شبکه‌های ماهواره‌ای را افزایش داده و ما امیدواریم که در رفتارشان تجدید نظر کنند و آقای رییسی هم بپذیرند که نوشتن این گونه نامه‌ها از سوی اصولگرایان به طنز شبیه‌تر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.