سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با این پیش‌بینی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده نمی‌شود، گفت: کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب درانتخابات هر کدام به نفع دیگری کنار می‌روند تا در نهایت شاهد رقابتی بین دو کاندیدا از دو جناح باشیم که نتیجه انتخابات را در همان دور اول تعیین می‌کنند.

به گزارش جماران، سیدحسین نقوی حسینی در تحلیلی از روند برگزاری انتخابات با حضور شش کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: گستره گرایش های سیاسی افرادی که تایید و احراز صلاحیت شده اند، از راست راست تا چپ چپ است. یعنی نماینده هر جریان، حزب و نگرش و تفکری به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور دارد و مردم می توانند به آن فرد رای دهند.

وی افزود: در این بین اصولگرایان واقف هستند که آقای روحانی 12 میلیون رای پایه دارد و باید برای کسب 30 میلیون رای باقیمانده راه سختی را طی کند. اصولگرایان باید بتوانند با برنامه ای این 30 میلیون رای را جذب کنند. این موضوع منوط به دستیابی به وحدت است تا در نهایت یک نفر از اصولگرایان در صحنه بماند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت: اگر اصولگرایان بتوانند 30 میلیون رایی که آقای روحانی ندارد را جلب کنند، در نهایت با رای قاطع پیروز خواهند شد. موضوعی که منوط به وحدت بین اصولگرایان است تا در نهایت با یک کاندیدا در عرصه رقابت بماند.

نقوی حسینی در جمع بندی گفت: پیش بینی بنده این است که انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود و در نهایت کاندیداهای هر دو جناح به نفع یک نفر کنار خواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این اتفاقات منوط به حضور گستره مردم در پای صندوق های رای است، گفت: اولویت اول همه نیروها و دلسوزان انقلاب خلق حماسه بزرگ حضور مردم در انتخابات است لذا نامزدها و طرفداران آنها، صداوسیما، سایر رسانه ها، جریانات و گروه ها باید دست در دست هم برای حضور پر شکوه و قاطع مردم و مشارکت سیاسی آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابی ریاست جمهوری در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان صلاحیت ها را بدون توجه به فشارهای سیاسی و جریانات بررسی کرد و بدون اینکه تحت تاثیر احساسات قرار گیرد با قاطعیت نتیجه را اعلام کرد. انتظار همه پایبندی به قانون و تصمیم شورای نگهبان در جهت حفاظت از جمهوریت و اسلامیت نظام است و باید آن را فصل الخطاب بدانیم.

نقوی حسینی گفت: البته نباید جریانات و گروه ها تنها در مواردی که تایید صلاحیت ها به نفعشان بود آن را خوب بدانند. باید حتی اگر تایید صلاحیت ها به ضرر آنها تمام شده به تصمیم قاطعانه شورای نگهبان تمکین کرده و نباید با این نهاد مقدس به صورت جریانی و جناحی برخورد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.