وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که ایران معیارهای عضویت در سازمان همکاری شانگهای را دارد، گفت: امیدواریم روند پیوستن ایران به این سازمان در ماه ژوئن آغاز شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه(امروز) پس از دیدار وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای گفت: مسکو امیدوار است که روند پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در ماه ژوئن آغاز شود. بسیاری امروز گفتند که ایران در نوبت بعدی قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید این کشور تمام مسائل مربوط به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را حل کرده است. بنابراین، ایران با تمامی معیارهای عضویت در این سازمان منطبق است.

لاوروف در ادامه گفت: ما امیدواریم که در نشست بعدی آستانه در ماه ژوئن، سران سازمان مسئله چگونگی آغاز فرایند تبدیل شدن ایران به یک عضو کامل را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان همکاری شانگهای یک سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در منطقه تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.