• کدخبر: 624198
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس جمهور آمریکا: ما این(توافقنامه) را به دقت تحلیل می کنیم و در آینده نه چندان دور، چیزی برای گفتن درباره اش داریم اما ایران به روح توافقنامه پایبند نبوده است.
به گزارش جماران، دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی با پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.
خبرنگاری درباره ایران پرسید و گفت: آیا شما دلیلی دارید که شک کنید آنها مشغول فریبکاری در برجام هستند؟
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت: در مورد ایران باید بگویم به نظر من آنها درحال لطمه زدن به توافقنامه ای هستند که امضا شد، این توافقنامه نباید امضا می شد و نباید به شیوه ای که مذاکره شد، مذاکره می شد. من همیشه طرفدار توافقنامه ها هستم اما این توافقنامه، توافقنامه بدی بود.
وی افزود: این بدترین توافقنامه ای است که من تاکنون دیده ام که درباره اش مذاکره شده است. آنها به روح توافقنامه پایبند نیستند، من می توانم چنین چیزی را بگویم. ما این(توافقنامه) را به دقت تحلیل می کنیم و در آینده نه چندان دور، چیزی برای گفتن درباره اش داریم اما ایران به روح توافقنامه پایبند نبوده است و آنها باید این کار را بکنند، آنها باید این کار را بکنند. پس ما خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ترامپ گفت: ایتالیا شریکی کلیدی و مهم در نبرد با تروریسم است. ایتالیا اکنون دومین ارائه کننده بزرگ نیروی نظامی در جنگ های عراق و افغانستان است.

وی افزود: نقش اصلی آمریکا، خلاص شدن از شر داعش در لیبی و دیگر مکان هاست.
رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد چین برای حل مناقشه کره شمالی کاری انجام دهد و گفت: ما در وضع خوبی هستیم و سریعا درحال افزایش (توان) نظامی خود هستیم. در مدت زمان کوتاهی که گذشته چیزهای زیادی اتفاق افتاده است. ما باید ببینیم  چه اتفاقی می افتد؟ من نمی توانم به پرسش شما(خبرنگار) درباره ثبات (در شبه جزیره کره) پاسخ دهم، امیدوارم که پاسخ مثبت باشد و منفی نباشد. من احترام زیادی برای رئیس جمهور چین قائلم. ما دیداری بسیار خوب در فلوریدا داشتیم. من اطمینان دارم که رئیس جمهور(چین) تلاش زیادی خواهد کرد. من به چینی ها گفتم که اگر درباره این تهدید(کره شمالی) کاری کنید به توافقنامه های تجاری بهتری با آمریکا دست خواهید یافت.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تیراندازی مرگبار پنجشنبه در پاریس « حمله تروریستی دیگری به نظر می رسد ».
وی این حمله را « چیزی وحشتناک » خواند که هیچ گاه پایان نمی یابد. ترامپ خاطر نشان کرد مردم باید قوی و هوشیار باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624198
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.