شبکه خبری سی بی اس به نقل برخی مقام های دولت پیشین آمریکا نوشت:بر اساس مدارک بدست آمده یک اندیشکده روسی که پوتین کنترل آن را در دست دارد طرح اختلال در انتخابات آمریکا و بی اعتمادی مردم نسبت به این رویداد را تنظیم کرده بود.

 

به گزارش جماران، بر اساس این گزارش، مقام های یاد شده به رویترز گفتند که بر اساس اطلاعات بدست آمده یک اندیشکده روسی در سال های 2015 و 2016 طرحی را شامل برنامه های تبلیغاتی و حمله های سایبری برای ایجاد انحراف در مسیر انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ و بی اعتماد کردن رای دهندگان این کشور نسبت به روند انتخابات تنظیم کرده اند.
سی بی اس به نقل از رویترز نام این اندیشکده را 'انستیتوی مطالعات استراتژیکی روسیه' ذکر کرده که پوتین رئیس جمهوری روسیه جمعی از رهبران امنیتی بازنشسته این کشور را به سرپرستی آن منصوب کرده است.
بر اساس این گزارش، تبلیغات طراحی شده این اندیشکده بیشتر متمرکز بر این بوده است که رای دهندگان آمریکایی را به حمایت از نامزدی که نظرات مثبت تری نسبت به روسیه دارد، ترغیب کنند.
سی بی اس نوشت که در ماه ژانویه امسال و چند هفته قبل از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، دستگاه های امنیتی آمریکا گزارشی را منتشر کردند که در آن تصریح شده بود رئیس جمهوری روسیه دستور انجام کمپین هایی را صادر کرده که شامل عملیات سری اطلاعاتی گسترده ای به منظور کاستن از اعتماد مردم آمریکا به روند انتخابات در کشورشان و همچنین جلب حمایت از ترامپ و پشت کردن به هیلاری کلینتون در این انتخابات بوده است

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.