تارنمای رویترز نوشت: دو فضانورد روسی و آمریکایی که امروز با پرتاب موشک سایوز راهی ایستگاه فضایی بین المللی شده بودند، دقایقی پیش به مقصد رسیدند.

 

به گزارش جماران، رویترز در گزارش روز پنجشنبه خود با اشاره به پرتاب موشک سایوز حامل دو فضانورد روسی و آمریکایی از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان، از رسیدن این تیم به ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد. 
به نوشته رویترز، این موشک ساعت 11:43 دقیقه امروز (به وقت ایران) پایگاه بایکونور را ترک کرد و ساعت 17:48 دقیقه (به وقت ایران) به مقصد رسید. 
ماموریت «جک فیشر» فضانورد آمریکایی و «فئودور یورچیخین» فضانورد روسی در این سفر، انجام انواع آزمایش ها و همچنین تجربه شرایط زندگی در وضعیت بی وزنی است. 
در زمان حاضر، اولگ نوویتسکی از روسیه، پگی ویتسون آمریکایی و توم پسکه فرانسوی در ایستگاه بین المللی فضایی بسر می برند. 
بر اساس این گزارش، پگی ویتسون که فرماندهی ایستگاه را به عهده دارد، روز دوشنبه هفته آینده رکورد 534روز اقامت بی وقفه در فضا را خواهد شکست و قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در تماس تلفنی، شکستن این رکورد را به او تبریک بگوید. 
ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده است، در مدار نزدیک و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی 15 بار دور این سیاره گردش می کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.