• کدخبر: 623528
  • منبع: دیپلماسی ایرانی
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با این حال، حمله موشکی به سوریه یک تغییر در بازی است. فشار بر ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین برای مقابله به مثل در حال حاضر بسیار زیاد است.

به گزارش جماران، روزهای من به عنوان هوادار ترامپ به علت عدول او از وعده هایش در دوران مبارزات انتخاباتی برای برگزیدن مسیری جدید در سیاست خارجی، به پایان رسیده است. به جای یک راه حل، او خود به بخشی از مشکل تبدیل شده است. خودخواهی، کج خلقی و لجاجت ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا جایگزین سست ارادگی باراک اوباما شده و تبدیل به تهدیدی بزرگ تر برای صلح جهانی شده است.

ترامپ تحقیقات روسیه درمورد حمله شیمیایی ادعا شده در استان ادلب را قبل از رسیدن به نتیجه نادیده گرفت در حالی که این تحقیقات چند ساعت بعد از اتفاق صورت گرفت. در این جا تنها به روایتی اتکا شد که به احتمال زیاد می تواند پرچمی دورغین از سوریه شورشیان ضددولتی، کلاه سفیدها و سایر سازمان های غیردولتی باشد که از سوی واشنگتن و لندن تغذیه می شوند. بیش از 50 موشک به پایگاه هوایی سوریه در استان حمص شلیک شد که نتیجه آن عبور از تمام «خط قرمزهای» روسیه در سوریه بود.

تا این جا، کرمیلین ترجیح داده تا واکنشی نسبت به همه نشانه هایی که از سوی واشنگتن ارسال می شود نداشته باشد. نشانه هایی که از شکست ترامپ در تغییر جهت و هژمونی جهانی ایالات متحده می گوید. سیاست صبر و نظاره ای که ترامپ در این مدت در پیش گرفته در زمانی اتخاذ شده که پوتین پروتکل عدم واکنش به اوباما را حتی در مورد مصادره اموال دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده و اخراج دیپلمات های روسی اجرا کرده بود. روس ها همچنین باردیگر همان شعارهای نومحافظه کارانه پیشین را از تریبون شورای امنیت سازمان ملل و در طول بازدید مایک پنس، معاون رئیس جمهور، جیمز ماتیس، رئیس پنتاگون و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه به اروپا تماشا کردند.

با این حال، حمله موشکی به سوریه یک تغییر در بازی است. فشار بر ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین برای مقابله به مثل در حال حاضر بسیار زیاد است. پوتین ذهنی آرام دارد و ممکن است پاسخ روسیه به زمانی دیگر و به شیوه ای مناسب با شدت اعمال ایالات متحده، موکول شده باشد. برای این پاسخ می توان تا پایان ماه صبر کرد.

در این میان می توانیم امیدوار باشیم که تغییر جهت صورت بگیرد. ریشه کن کردن نئوکان ها و لیبرال ها و کمک به شکل گرفتن نوعی سیاست که ریشه های آن در وعده های دونالد ترامپ با سروصدای زیاد و به شکلی واضح شنیده می شود. نامه نوشتن به کنگره و کاخ سفید؟ راهپیمایی در واشنگتن؟

تقابل سخت و مبارزه با روسیه و متحدانش راهی برای تشکیل یک ائتلاف برای شکستن وضعیت موجود نیست. درباره حمله موشکی صورت گرفته گفته می شود: این حمله پیامی به رئیس جمهور چین است که هر اقدام مشترکی به همراه کره شمالی با عکس العمل حتی به صورت فردی آمریکا و فراتر از قوانین بین الملل روبه رو خواهد شد.

درحالی که هردوی این منطق ها، علیه روسیه یا چین، فرمولی برای خودکشی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623528
  • منبع: دیپلماسی ایرانی
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.