آمریکا هفته پیش اعلام کرد که ناو هواپیمابر خود را راهی آب‌های شبه‌جزیره کره کرده است. اما یکی از کارکنان پنتاگون می‌گوید که این ناو تازه ظرف 24 ساعت آینده راهی شبه ‌جزیره کره خواهد شد. آیا تهدید‌های ترامپ توخالی است؟

به گزارش جماران، دویچه وله صدای المان گزارش داد: هنوز روشن نیست که قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در برابر کره شمالی چقدر جدی است. یک هفته پیش خبر داده شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ناو هواپیمابر 'یو‌اس‌اس کارل وینسون' و چندین کشتی جنگی دیگر آمریکا را راهی آب‌های شبه‌جزیره کره کرده است. 
این درحالی است که یکی از کارکنان وزارت دفاع آمریکا گفته است که 'یو‌اس‌اس کارل وینسون' و کشتی‌های همراه آن تا روز سه‌شنبه (18 آوریل) هنوز به سوی کره حرکت نکرده و در ساحل شمال غربی استرالیا در لنگر هستند و تازه در 24 ساعت آینده راهی شبه‌جزیره کره خواهند شد.
نیروی دریایی آمریکا ده روز پیش خبر داده بود که قصد دارد ناو هواپیمابر 'یو‌اس‌اس کارل وینسون' را به عنوان هشداری به سوی کره شمالی بفرستد. 
فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرده بود که این ناو روز هشتم آوریل از آب‌های سنگاپور به سمت کره شمالی حرکت کرده است. اعزام ناو هواپیمابر 'یو‌اس‌اس کارل وینسون' به عنوان قدرت‌نمایی آمریکا در برابر کره شمالی ارزیابی شد.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز دو روز بعد از آن گفت این ناو حرکت خود را به سمت کره آغاز کرده است. در پی او دونالد ترامپ هم گفت: «ما یک ناوگان خیلی قدرتمند می‌فرستیم».
این اخبار مایه نگرانی‌های بین‌المللی شد که مبادا مناقشه برنامه هسته‌ای کره شمالی به یک درگیری نظامی منجر شود. کره شمالی در مواجهه با تهدیدهای آمریکا اعلام کرد: «ما آماده واکنش به هر نوع جنگی از طرف آمریکا هستیم»..
کره شمالی روز یکشنبه (17 آوریل) دست به یک آزمایش موشکی زد. آ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.