کمیته جهانی لغو محاصره نوار غزه اعلام کرد که 22 آوریل (2 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی درخواست لغو محاصره نوار غزه نامگذاری شده است.

به گزارش جماران، مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمیته با راه اندازی کمپین در برخی شهرهای فلسطین و کشورهای عربی و دیگر کشورها خواستار لغو محاصره غزه و برملا ساختن تجاوزهای رژیم صهیونیستی و رساندن پیام هایی به جامعه بین الملل و هیات های دیپماتیک و دعوت از آنها برای تلاش جهت لغو محاصره غزه شده است.
کمیته مذکور با اشاره به محاصره 11 ساله نوار غزه اعلام کرده که وضعیت انسانی، معیشتی و اقتصادی نوار غزه تاثیرات و پیامدهای ناگواری بر ساکنان آن داشته است.
کمیته جهانی لغو محاصره نوار غزه خواستار مشارکت هرچه گسترده در فعالیت های روز جهانی درخواست لغو محاصره غزه شد و آن را وظیفه ای دینی و انسانی در قبال ساکنان این باریکه دانست.
رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات سال 2007 و حاکمیت آن بر نوار غزه این منطقه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرد و اجازه ورود و خروج به هیچ یک از ساکنان غزه را نمی دهد. این در حالی است که مصر نیز با هماهنگی رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح را که تنها راه ارتباطی ساکنان غزه با جهان خارج است بسته و هر از گاهی برای موارد انسانی و معالجه بیماران این گذرگاه را به مدت محدود باز می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.