وزیر امور خارجه تاکید کرد: رییس جمهور ایران دست ما را برای توسعه روابط میان دو کشور بازگذاشته است. همچنین دیدار با نخست‌وزیر گرجستان را در ایران به زودی و در هفته آینده خواهیم داشت.

به گزارش جماران ، محمدجواد ظریف در همایش اقتصادی ایران و گرجستان گفت: فرصت حضور در میان دوستان در گرجستان را افتخار بزرگی می‌دانم و خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

 

او ادامه داد: تاریخی طولانی از دوستی میان دو ملت داریم. پس از اعلام استقلال گرجستان از جمله اولین کشورهایی بودیم که این استقلال را به رسمیت شناختیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به شراکت اقتصادی میان دو کشور اظهار داشت: در این سفر، درخصوص توسعه مسائل بازرگانی و اقتصادی میان ایران و گرجستان گفت‌وگو کردیم و در حوزه ترانزیت می‌توانیم تبدیل به کریدوری برای اتصال به اروپا باشیم. همچنین ایران می‌تواند نقش موثری برای تقویت زیرساخت‌های گرجستان داشته باشد.

ظریف با یادآوری زمینه‌های همکاری میان دو کشور تصریح کرد: ما در مسائل کشاورزی، تکنولوژی و علمی می‌توانیم به گرجستان کمک کنیم. ایران در حوزه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی از جمله ده کشور برتر دنیاست.

او افزود: ما به دنبال رابطه‌ای آزادانه‌تر میان دو کشور هستیم که لغو روادید میان دو کشور باعث حضور صدها توریست ایرانی در گرجستان خواهد بود و فرصت‌های جدیدی برای بهره‌برداری از روابط دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه یادآور شد: رییس جمهور ایران دست ما را برای توسعه روابط میان دو کشور بازگذاشته است. همچنین دیدار با نخست‌وزیر گرجستان را در ایران به زودی و در هفته آینده خواهیم داشت. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.