روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی با رفتار و رویکرد غیرسازنده در برابر تروریسم، مسئول حمله تروریستی الراشدین حلب هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه ای با محکوم کردن حمله تروریستی به پناهندگان در حلب تاکید کرد: جامعه جهانی باید این جنایت را با شدیدترین گونه محکوم کند.
در بیانیه امده است: بدون شک این واقعه ناگوار به دلیل رفتار غیرسازنده کشورهای غربی در مساله مبارزه با تروریسم بین المللی در سوریه رخ داد.
بیانیه افزوده است: تجاوز موشکی اخیر آمریکا به کشور مستقل سوریه، یکی از مظاهر سیاست معیارهای دوگانه بود و تروریست ها در این شرایط روحیه پیدا کردند و به مجازات نشدن خود اطمینان یافتند.
وزارت خارجه روسیه نوشته است: مسکو همچنان به نوبه خود به مبارزه قاطعانه با پدیده تروریسم در سوریه ادامه می دهد. 
در بیانیه خاطرنشان شده است: روسیه با کمک به تمامی طرف های سوری که صرف نظر از علاقه سیاسی برای یافتن راههای پایان مناقشه از طریق مذاکره و مقابله با تروریست های داعشی، جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی فعال آمادگی دارند، کمک می کند.
حمله تروریستی روز شنبه در محله الراشدین شهر حلب که اهالی آزاد شده شهرک های فوعه و کفریا را هدف قرار داد، 112 کشته و بیش از دویست زخمی بر جای گذاشت. 
بیشتر جانباختگان این حمله تروریستی را زنان و کودکان اهالی شهرک های فوعه و کفریا تشکیل می دادند که پس از دو سال محاصره تروریست ها تازه به محله الراشدین حلب منتقل شده بودند.
براساس بررسی ها، این انفجار تروریستی با یک خودرو حامل نزدیک یک تن مواد منفجره و از سوی یک گروه مسلح و سازمان یافته صورت گرفته است و نمی تواند یک اقدام خودسرانه و انفرادی باشد.
همچنین این انفجار سبب انهدام 20 آمبولانس شد که بیماران و مجروحان شهرک های فوعه و کفریا را همراهی می کرد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.