وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم در انتخابات آزاد هستند و نیاز به قیم ندارند، گفت: مردم وقتی برنامه نامزدها را مطالعه و عملکردها را بررسی کنند متوجه می شوند به چه کسی رای دهند.

به گزارش جماران، محمود واعظی روز شنبه در دومین جلسه شورای اداری خراسان جنوبی افزود: 29 اردیبهشت ماه آینده 2 انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری در ایران برگزار می شود، مهم نیست چه کسانی انتخاب می شوند، تنها برگزاری انتخابات پرشور، سالم و قانونمند بسیار مهم است. 
وی با اظهار اینکه داوطلبان انتخابات و طرفداران آنها برنامه های خود را ارایه و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند، تصریح کرد: باید اخلاق در انتخابات رعایت تا نتیجه آن موجب بیشتر وحدت و انسجام ملی در کشور شود. 
وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات پرشور و سالم علامت بزرگ مقاومت و ایستادگی ایران به دشمنان است که این ملت با اطاعت از رهبری می تواند همه مشکل را در داخل کشور رفع کنند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: قوای سه گانه بدون یکدیگر قادر به اداره کشور نیستند، اگر کسی تصور کند این کشور 80 میلیونی با آن گستره جغرافیایی با یک حزب و گروه اداره کند، اشتباه می کند. 
واعظی گفت: این کشور باید توسط همه شایستگان اداره شود، بین قوای سه گانه تعامل نزدیک باشد و همکاری نزدیک بین نهادهای امنیتی،نظامی و انتظامی با دولت باشد چون همه این ها یک خانواده هستند و باید تحت زعامت مقام معظم رهبری با یکدیگر کار کنند. 
وی ادامه داد: امروز کسانی که دور یک میز به عنوان اعضای کابینه دولت یازدهم نشسته اند تفکر مختلف دارند، شایستگی در انتخاب افراد ملاک بود و به هیچ وجه وابستگی به فلان حزب یا جریان سیاسی تاثیری در انتخاب افراد نداشته است. 
این عضو دولت یازدهم یادآور شد: به همین دلیل در سه سال و نیم گذشته آرامش و ثبات در کشور برقرار شد و در این فضای همکاری و تعامل دولت کارهای بزرگی انجام داد. 
واعظی یادآور شد: امروز روابط خارجی کشور سامان گرفته است و با کشورهای منطقه دیگر دعوایی نداریم، در این مدت بازارهای صادراتی برای خود ایجاد کرده ایم. 
وی اظهار کرد: وقتی بین ما و کشورهای مختلف دعوا باشد اجازه صدور کالابه کشورشان نمی دهند. 
وی ادامه داد: کنار گذاشتن صادرات نفتی از آروزهای ما بود، امروز در تراز صادرات و واردات غیرنفتی کشور تراز مثبتی وجود دارد. 
وی یادآور شد: سال 1395 از این رو مهم بود که می توانیم نفت را کنار گذاشته و تراز صادرات و واردات غیرنفتی مثبت شود. 
وی تصریح کرد: تحریم های مربوط به موضوع هسته ای یکی پس از دیگری برداشته شد،در ابتدای سال 1392 صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز بود و هر 6 ماه 20 درصد کم می شد، امروز صادارت نفت علاوه بر میعانات مربوط، 2 میلیون و650 هزار بشکه نفت در روز صادر می کنیم و همه مبلغ حاصل از صادرات نفت در اختیار خودمان است. 
وی تاکید کرد: توفیق کشور در روابط خارجی فقط مربوط به دولت نیست بلکه متعلق به همه نظام است، اگر رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری نبود، تیم مذاکره کننده نمی توانست با این صلابت با قدرت های بزرگ جهانی مذاکره کند. 
وی اضافه کرد: امروز تحریم در کشور نداریم و در منطقه و دنیا عزت ما بیشتر شده و این عزت مرهون همکاری همه بخش هاست. 
واعظی یادآور شد: امینیتی که در ایران وجود دارد بسیار بالاست،اگر به کشورهای پیرامون خود توجه کنیم قدر این نعمت بزرگ را بهتر می دانیم. 
وی افزود: امروز همه منطقه به دنبال رفع مشکل با همکاری ایران هستند،وزیر خارجه ایران برای رفع مسایل سوریه به مسکو سفر کرده است. 
وی اذعان کرد: هرچند همه هدفگذاری ها برای رفع مشکل اقتصادی محقق نشده است، اما همواره امید ما به رای مردم بود و هیچ مشکل پیش رو نداریم. 
وی یادآور شد: تورم کشور در آغاز به کار دولت یازدهم 40 درصد بود که امروز به زیر هشت درصد رسیده است. 
وی تاکید کرد: پول،خانه و ... با وجود تورم بی ارزش می شد و این معنی تورم است، تلاش زیادی برای کاهش تورم و ایجاد رونق انجام شد. 
وی اضافه کرد: سال 1395 ، توانستیم بیش از 630 هزار شغل خالص ایجاد کنیم و این گام بسیار خوبی است و امیدواریم در سال 1396 این تعداد به 900 هزار شغل افزایش یابد. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر در مدت سه سال هدف گذاری ایجاد یک میلیون شغل در هر سال داشته باشیم آن وقت بیکاری های انباشته شده هشت سال گذشته جبران می شود. 
واعظی گفت: مهم ترین کار در سال جاری معیشت مردم است،در اواخر سال قبل بین مجلس شورای اسلامی و دولت هدفگذاری خوبی انجام شد تا بتوانیم به طبقه محروم به شکل قابل توجهی پرداختی آنها فزایش یابد. 
وی افزود: در آغاز به کار دولت یازدهم، رشد اقتصادی کشور منفی 6.8درصد بود،امسال با محاسبه انجام شده بالای هفت درصد رشد مثبت خواهیم داشت. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: رئیس جمهوری دو سفر به خراسان جنوبی کرد، پس از سفر در جلسه هیات دولت تاکید کرد به استان توجه بیشتری شود. 
واعظی بیان کرد: دکتر روحانی از هیات دولت خواست که بین استان های تازه تاسیس با استان هایی که قدمت 50 ساله یا بیشتر دارد تفاوت قایل شویم. 
وی ادامه داد: رئیس جمهوری از هیات دولت خواست، بودجه و منابع به لحاظ تقسیم بندی بین استان ها با اولویت ایجاد زیرساخت برای استان های تازه تاسیس مثل خراسان جنوبی باشد. 
وی یادآور شد: اولین سفر رئیس جمهور در سال 1396 به استان ها از خراسان جنوبی آغاز شد،در جلسه هیات دولت تاکید کرد به استان توجه بیشتری شود، همچنین از من خواست از زحمت مسئولان و مردم استان تشکر شود. 
واعظی تصریح کرد: در وزارت ارتباطات تلاش شد، آنچه سفارش رئیس جمهوری است عمل شود، در سه سال گذشته در خراسان جنوبی در این بخش دو هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. 
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری های انجام شده در دولت یازدهم در حوزه وزارت ارتباطات منجر به توسعه پهنای باند به 18 برابر گذشته شد و شبکه انتقال استان به چهار و نیم برابر قبل رسید و مشترکان اینترنت خراسان جنوبی حدود 9 برابر شده است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: فیبر نوری بین شهرهای استان کشیده شد، این علاوه بر فیبر نوری شرکت های مخابرات،همراه اول،ایرانسل و ...است. 
به گفته واعظی در این سفر 19 شهر استان به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شود،تا 2 هفته آینده 28 شهر استان به نسل سوم تلفن همراه مجهز خواهد شد. 
وی افزود: همچنین در این سفر 11 شهر استان به نسل چهارم تلفن همراه مجهز شد، امیدواریم هفت شهر دیگر تا پایان این دولت اضافه شود. 
وی اظهار کرد: شبکه باند پهن تلفن ثابت بیرجند امروز بهره برداری شد، از ساختمان مرکز داده استان و همچنین مرکز پایش طیف فرکانس به بهره برداری رسید. 
وی ادامه داد: خراسان جنوبی استان دانشگاهی است،16 درصد فارغ التحصیلان کشور در 6 رشته در حوزه آی سی تی به وزارت ارتباطات مربوط است. 
وی یادآور شد: فارغ التحصیلان خراسان جنوبی در این حوزه افرادی مستعد هستند، کارهای خوبی انجام دادند امیدواریم در طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) شرکت هایی در داخل استان و در تهران ایجاد کنیم. 
واعظی افزود: بازار آی سی تی یک بازار رو به رشد است،در ابتدای دولت یازدهم سرمایه گذاری در این بازار 130 هزار میلیارد ریال بود که امروز به 400 هزار میلیارد ریال رسیده است. 
وی اظهار کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی در این دولت یکی از اصول جدی ماست،دکتر روحانی قبل از رئیس جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با اقتصاد مقاومتی کار کرد. 
وی ادامه داد: وقتی سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، رئیس جمهوری به همه وزارتخانه ها برای برنامه ریزی در این خصوص به عنوان یک اصل تاکید کرد. 
وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته جلسه اول و دوم هیات دولت هیچ بحثی به غیر از موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید،به موضوع دیگری پرداخته نشد چون باور داریم که این مهم ترین ماموریت دولت در سال 1396 است. 
همچنین با حضور واعظی همزمان از 716پروژه در حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات که با صرف 768میلیارد ریال هزینه احداث، تکمیل و تجهیز شد، امروز در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.