درحالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درگذشته از تارنمای ویکی لیکس بعنوان یک منبع اطلاعاتی صادق و بی غرض ستایش کرده و از افشاگری های این تارنما، علیه رقیب انتخاباتی خود ابراز خرسندی کرده بود، رئیس سازمان سیا ویکی لیکس را تهدیدی علیه امنیت کشورش توصیف کرد.

 

به گزارش جماران، «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» در نخستن سخنرانی عمومی خود پس از انتصاب به این مقام، در مورد ویکی لیکس و «جولین آسانژ» بنیانگذار آن موضع تند و انتقاد گرانه ای گرفت.
پومپئو در این سخنان که آشکارا در تعارض با رئیس جمهوری آمریکا و مواضع حمایتگرانه او از ویکی لیکس بود، این گروه را به حمایت و همراهی با دیکتاتورها متهم کرد و گفت که حرف و عمل گردانندگان این تارنما بیشتر به دیکتاتورها شباهت دارد.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی خود به تحسین این گروه پرداخته و افشاگری های این تارنما در مورد «هیلاری کلینتون» را اقدامی صادقانه و حرفه ای توصیف کرده بود.
گروه مذکور ماه گذشته در یک افشاگری تازه بالغ بر 8 هزار سند مهم اطلاعاتی سازمان سیا را در اختیار عموم قرار داد که نشان می دهد این سازمان جاسوسی چگونه از طریق رصد کردن تلفن ها، کامپیوترها و حتی تلویزیون های هوشمند، مردم این کشور را زیر نظر داشته است.
تارنمای مذکور پیش از این نیز با انتشار 250 هزار سند مربوط با عملیات نظامی آمریکا در عراق و افغانستان اسرار و اطلاعات زیادی در مورد این عملیات را افشا کرده بود.
رئیس سازمان سیا در عین حال اعتراف کرد که مقابله با تهدیدهای این گروه و سایر گروه هایی که قصد برملا کردن اسرار کشورش را دارند،کار ساده ای نخواهد بود و به زمانی طولانی نیاز خواهد داشت.
وی در نهایت تصریح کرد که آسانژ، «ادوارد اسنودن» وسایر کسانی که به این گونه اقدامات افشاگرانه در مورد اسرار اطلاعاتی کشورش اقدام می کنند، از حمایت قانون اساسی آمریکا برخوردار نخواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.