• کدخبر: 615588
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سایه بصیرت الهی و حمایت‌های ولی امر مسلمین ما دارای نیروهای مسلح قدرتمند، قوی، با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی هستیم.

به گزارش جماران ؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیرو زمینی ارتش در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امروز صراط مستقیم ما ولایت فقیه است که با بصیرت الهی جامعه را به سمت رستگاری راهنمایی می‌کند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته که در خدمت ولایت فقیه و در رکاب ولی‌فقیه قرار دارند و ماموریت آن اعتلای «کلام‌الله» است.

 

امیر حیدری درباره روز 29 فروردین گفت: این روز از نگاه تاریخ دور نمانده است. زمزمه‌هایی که در تجهیز کردن نیروهای مسلح می‌شنویم و این زمزمه‌ها، در ماه‌های اول پیروزی انقلاب نیز وجود داشت. در آن مقطع بصیرت الهی امام (ره) به فریاد این مردم رسید و در عصر کنونی نیز ما مدیون بصیرت ولی امر مسلمین در حمایت از نیروهای مسلح هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نتیجه این بصیرت الهی است که ما دارای نیروهای مسلح قدرتمند، قوی، با اقتدار و اثرگذار در معادلات بین‌المللی هستیم.

وی افزود: اگر به تاریخ نظامی کشور نگاه کنیم 19 بهمن متعلق به نیروی هوایی، 7 آذر متعلق به نیروی دریایی و 10 شهریور به قرارگاه پدافند هوایی تعلق دارد. تأمل بر این ایام تاریخی مبین این است که در این روزها که از دامن بصیرت و آموزه‌های ولایی گوشه‌ای از ولایت مداری و پا در رکابی نیروهای مسلح رقم خورده که آن ایام را به نام خودشان نامگذاری کرده‌اند.

امیر حیدری بااشاره به تفاوت روز 29 فروردین با 19بهمن، 7آذر و 10 شهریور گفت: روز 29 فروردین سال 58 امام راحل و بصیر ما و امامی که انقلاب را پیامبر گونه به وجود آوردند و هدایت کرد. فراموش نکنیم که پسوند زیبایی به ارتش دادند که ارتش را از آن حالتی که اعلام می‌کردند متعلق به جریان طاغوت است امام راحل(ره) با بصیرت الهی و انقلابی خود تطهیر کردند.

وی افزود: امام راحل در آن روز فرمودند امروز ارتش ما ارتش اسلامی است و در خدمت ملت مسلمان است امام با این پسوند اسلامی بودن ارتش را احیا و به وجود آورد و بنده به عنوان یک فرمانده اعتقادم این است که ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود مبارکی است که خاستگاه فرهنگی و ایدئولوژیک او، اسلام، قرآن، سیره نبوی و علوی و در این روز این آموزه‌ها را با ولایت‌ مداری و ولایت محوری به منصه ظهور رسانده است و ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برخی از ظرفیت‌های مهم ارتش که در بستر فرهنگ الهی ایجاد شده است تصریح کرد: اولین ظرفیت گسترده و نورانی‌ای که در ارتش به وجود آمده نیروی انسانی بالنده، متعهد و پا در رکاب و همیشه بیداری است که ارتش از آن برخوردار است. نمونه‌های این نیروهای بالنده را شما بایستی در قاموس فرمانده‌هان نیروهای مسلح ببینید، الگوهایی که مجسمه تقوا بوده و هستند و شهید صیادشیرازی از زمره این فرمانده‌هان است که باید به عنوان مجسمه‌ تقوا از او یادکرد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های ارتش، عمل به تدبیر است و ارتش گوش به بیانات و منویات ولی امر مسلمین دارد و ما تمام توان وجودی خود و نیروهای تحت امر خود را بسیج کرده‌ایم که اگر فرمانی از مقام معظم رهبری و خطاب به ارتش در جهت بالابردن کیفیت ارتش فرمودند روی زمین نماند در سایه‌سار همین تبعیت و ولایت است که امروز صاحب ارتشی با اقتدار هستیم.

امیر حیدری پیرامون مصداق اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اولین مصداق اقتدار برقراری امنیت کامل، پایدار و مطمئن کننده است. امنیتی که برخلاف میل قدرت‌های بزرگ در آن سوی آب‌ها نشسته‌اند و منافع نامشروعشان در اطراف ما، خلیج همیشه فارسمان و جنوب غرب آسیا جستجو می‌کنند، امنیتی که در این بستر ایجاد شده مشت محکمی به دهان آنها کوبیده که امروز آنهایی که برنامه‌های نظامی‌یشان دائما روی میز، پشت میز و زیرمیز بود در مقابل این امنیت پایدار منفعلانه عمل می‌کنند و به این مطلب پی برده‌اند که در هر برنامه‌ای در منطقه دارند نبایستی قدرت جمهوری اسلامی ایران و تاثیر اثرگذاری نیروهای مسلح را نادیده بگیرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران چگونه به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: اقتداری که امروزه ما از آن بهره‌ می‌بریم مرهون سه مولفه است که بصیرت ولایت و نقش بی‌بدیل فرماندهی ولایت و نیروهای مسلح کشورمان، بصیرت امت و مردم کشورمان که این دانایی و بصیرت در ولایت مداری و حرکت در پشت سر مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلحمان مولفه سوم اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: نیروهای مسلح کشور ما با اتحاد، وحدت و همدلی که در نتیجه فرماندهی بی‌بدیل مقام معظم رهبری است که بین سپاه، بسیج، ارتش، ناجا موجب شده که امروز نیروهای مسلح ما تکیه‌گاه تمام برنامه‌های دولت و ملت ما باشند.

امیر حیدری افزود: نیروهای مسلح ما از چنان اقتداری برخوردارند که در هیچ برهه‌ای از تاریخ از این قدرت و اقتدار برخوردار نبودند و نتیجه آن تولید امنیتی است که در آن برخورداریم. امنیتی که علی‌رغم واقع شدن در موقعیتی است جغرافیای جهانی که استکبار عالم در صدد است که تمام جغرافیای اطراف کشورمان را به آشوب بکشد ولی علی‌رغم این نیروهای مسلح توانستند در رکاب ولایت امنیت را برقرار کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عملکرد نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در رکاب ولی‌امر مسلمین تحول بزرگی را تجربه کرده و در حال تکمیل آن تحول بزرگ است. در ساختار جدیدی که به وجود می‌آوریم کاملا متحرک، واکنش سریع، هجومی و پرتوان که بتواند تومار هر دشمنی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خاک بمالد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری نموده‌اند نیروی زمینی ارتش به عنوان نیرویی ولایت مدار و مطیع امر ولایت برنامه ریزی کرده‌ایم که 4 خط تولید بسیار گسترده در زمین تولید قطعات و لوازم ادوات راهبردای که در چرخه دفاعی بایستی از آن استفاده کنیم را به وجود بیاوریم و یک خط تولید قطعات و تولید لوازم بالگردی که برنامه‌ریزی کردیم در جهت تداوم این امنیت نیروهای مسلح بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615588
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.