حکم دستگیری 'درایت تاش دمیر' نماینده شهر آغری مجلس ملی ترکیه روز سه شنبه در پی بررسی پرونده مربوط به تشکیلات سیاسی موسوم به 'کنفدراسیون جوامع کردستان'(ک.ج.ک) صادر شد.

به گزارش جماران، برای این نماینده زن مجلس ملی ترکیه به همراه هشت نفر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها، پرونده ای مشترک به اتهام عضویت در تشکیلات سیاسی موسوم به کنفدراسیون جوامع کردستان (ک.ج.ک) تشکیل شده است.
حکم دستگیری تاش دمیر توسط شعبه دوم دادگاه جرائم سنگین شهر دیاربکر ترکیه به علت حاضر نشدن وی و وکیل اش در دادگاه صادر شده است ولی عثمان بای دمیر، چاغلار دمیرل، سلما ایرماک، احمد یلدریم، بسیمه کونجا، عالیجان ئونلو و نادر یلدریم دیگر نمایندگان این حزب وکلای خود را برای بررسی پرونده به دادگاه اعزام کرده اند.
وی که علاوه بر حاضر نشدن در دادگاه، از دادن نمونه صدای خود به مراجع قضایی خودداری کرده، بر اساس حکم دستگیری صادر شده، به زور جلب و به مراجع قضایی ترکیه ارجاع خواهد شد.
همچنین دادگاه رسیدگی کننده به پرونده، حکم دستگیری صابر اوک و نورالدین دمیرتاش سردسته گروه های پ.ک.ک و کنفدراسیون جوامع کردستان'(ک.ج.ک) را نیز به همراه 21 نفر به اتهام عضویت در گروه های تروریستی صادر کرده است.
صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه نیز به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال گذشته بازداشت شده و در زندان به سر می برند.
بر اساس رای صادره، دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه به 142 سال زندان محکوم شده و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه اخراج شده است.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) در مجلس این کشور در پی سلب عضویت یوکسک داغ که هم اکنون در زندان کوندرای کوجاعلی زندانی می باشد، به 58 نفر کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.