سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آمریکا با بهانه واهی و بی اساس به پایگاه هوایی سوریه حمله موشکی کرد.

 

به گزارش جماران، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه به نقل از سخنان انتقادی لاوروف در این مذاکره تلفنی ، نوشت: مسکو حمله موشکی آمریکا به سوریه را تجاوز می داند که پذیرفتنی نیست.
لاوروف همچنین بر عزم روسیه برای انجام تحقیقات بین المللی بی طرفانه در باره حادثه شیمیایی خان شیخون برای یافتن حقیقت تاکید کرد.
چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم گفت که این کشور با انجام چنین تحقیقاتی در باره حادثه خان شیخون موافق است.
آمریکا بامداد روز جمعه با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را انجام داد، در حالیکه این مقر نظامی یکی از اصلی ترین مراکز فرماندهی عملیات ضدتروریستی در منطقه به ویژه استان حمص است.
حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامیان سوری به بهانه انفجار شیمیایی اخیر در شهرخان شیخون استان ادلب سوریه صورت گرفت، در حالیکه کارخانه تولید جنگ افزارهای سمی تروریست ها در حمله هواپیماهای سوری هدف قرار گرفته است.
وزیران خارجه روسیه و ترکیه در ادامه تماس تلفنی تاکید کردند که بحران سوریه نمی تواند از راه نظامی حل و فصل شود.
دو طرف همچنین بر ضرورت تلاش مشترک برای حمایت از آتش بس در سوریه و فعال تر کردن روند مذاکرات سوری از جمله در آستانه و ژنو با پیروی از قطعنامه های شورای امنیت و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه تاکید کردند. 
وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه نیز در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود با اعلام اینکه حمله موشکی 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.