نظام ما نظامی است که بنیانگذار آن می خواست، برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن علی (ع) باشد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مجلس و مسجد برای سیزدهم رجب المرجب روز ولادت مولای متقیان امیر مومنان علی (ع) آمده ام و غرض، عرض ارادت به امیر مومنان است بحث دیگری نخواهم داشت.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دوشنبه شب در جشن میلاد امیرالمومنین(ع) در مسجد حوری تهران اظهار داشت: مسائل دیگر را در زمان های دیگر می شود بیان کرد. لذا با اطلاعی که به همه دوستان و عزیزان و ارادتمندانی که در این خانه خدا اجتماع کرده اند عرض می کنم که بنای مطالب من و عرض بنده فقط حول محور شخصیت امیر مومنان خواهد بود. آن هم یک سخن کوتاه که انشاء الله در فرصت های بعدی اگر عمری باقی بود، سخنانی خواهم داشت.
رییسی گفت: نکته ای که می خواهم در مورد حضرت علی (ع) بگویم آن است که نسبت به علی باید معرفت پیدا کرد که خداوند زمینه اش را به همه انسان ها مرحمت فرموده است. آن هم ابزار شناخت و معرفتی است که خداوند به همه عنایت کرد.
'ابزار معرف و شناخت را همه انسانها دارند. باید خداوند، پیامبر و علی ابن ابی طالب را شناخت و امام صادق (ع) به ما یاد دادند که بعد از نماز از خدا مدال معرفت بخواهید.'
وی ادامه داد: این معرفت گاهی معرفت احساسی و گاهی تعقلی است. بسیاری هستند که حضرت را هم می شناسند و هم ارادت دارند.

رییسی گفت: نظام ما نظامی است که بنیانگذار آن می خواست، برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن علی (ع) باشد. در وصیت نامه شان هم این را تاکید کرده اند. لذا بر همه ما و دست اندرکاران است که توجه به شناخت و سیره امیرالمومنین(ع) و توجه به آموخته های ایشان باید مورد توجه همه ما باشد.
وی ادامه داد: امروز امواج بسیاری وجود دارد که عقل ها، افکار و زندگی همه انسان ها را تهدید می کند و اگر انسان می خواهد خود و جامعه را از این بلایا حفظ کند باید مانند آن مولایی باشد که به مالک گفت با مردم مدارا کن. ما پیرو آن آقایی هستیم که در مردم داری و مبارزه با فساد، در برابر قاسطین و مارقین و ناکثین می‌ایستاد، همان آقایی که وقتی در برابر یتیمی، بینوا و مستمندی قرار می ‌گرفت فکرش را هم نمی کنی همان آقاست.
وی گفت: امروز شناخت علی ابن ابی طالب در پیروی از حضرت و دوم شکل دادن جامعه بر اساس آموخته ها و سیره ایشان است. علی (ع ) در جایگاهی است که نمی توانیم درست او را بشناسیم با این شناخت و اطلاعات خودمان، سعی کنید در سیره فردی و اجتماعی علوی بوده و در مسیر حضرت حرکت کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.