رهبر اقلیت‌های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بحث و رایزنی این نهاد درباره حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه شد. او گفت، کنگره به لحاظ قانونی اساسی مسوولیت دارد تا درباره مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه یک کشور مستقل بحث کند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه تعطیلات دو هفته‌ای است اما نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌های مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به پل راین، رئیس این مجلس خواسته تا درباره حمله مذکور جلسه‌ای برگزار شود.

پلوسی گفت: اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا و هرگونه واکنش نیازمند آن است تا ما فورا وظیفه خودمان را انجام دهیم. کنگره باید به مسوولیت‌هایش طبق قانون اساسی عمل کند و استفاده از نیروی نظامی علیه یک کشور مستقل را به بحث بگذارد. باید برای مردم آمریکا یک استراتژی جامع با اهداف مشخص تدوین شود تا زنان و مردان شجاع ما در یونیفورم احساس امنیت داشته باشند و از خسارت ناخواسته به غیر نظامیان بیگناه در سوریه جلوگیری به عمل آید.  

مجوز استفاده از نیروی نظامی که سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تصویب شد، به دولت آمریکا اجازه داد تا با کسانی که با حمله مذکور ارتباط داشتند و یا وابستگان آنها وارد جنگ شود. مجوز مذکور به آمریکا اجازه داده تا القاعده و گروه‌های وابسته به آن را برای بیش از ۱۵ سال زیر حملات خود قرار دهد. بسیاری از جمله نانسی پلوسی معتقدند زمان آن فرا رسیده تا یک "مجوز استفاده از نیروی نظامی" جدید تدوین شود تا طبق آن، به آمریکا برای مبارزه با داعش مجوز داده شود.

 

در همین حال پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با "مناسب و عادلانه" خواندن حملات کشورش به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه از ترامپ خواست تا برای حملات آتی از کنگره مجوز بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.