پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سردار باقری در گفت‌وگو با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه:

حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، توطئه ضد دولت و ملت سوریه بود

روسای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سوریه، پیرامون تحولات میدانی جنگ سوریه و حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران ، سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری در این گفت‌وگو با محکوم کردن شدید حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه گفت:‌ ما این اقدام را تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و آزاده و خلاف قوانین بین‌المللی دانسته و به روح بلند شهدای ارتش و مقاومت سوریه درود می‌فرستیم. 

 

او افزود: حادثه هولناک شیمیایی خان شیخون، حادثه‌ای مشکوک و توطئه ضد دولت و ملت سوریه بوده و مانند شما و روسیه معتقدیم تحقیق و بررسی میدانی آن با تعیین یک گروه بی‌طرف ضروری است و می‌تواند حقانیت مقاومت برابر این تهاجم بیرحمانه را اثبات کند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهاجم موشکی آمریکایی‌ها به سوریه را تلاش کاخ سفید و هم‌پیمانان برای توسعه تجاوزگری و احیای تروریست‌ها دانست و تاکید کرد: ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت و رزمندگان سوریه برابر تروریست‌های تکفیری و مورد حمایت قدرت‌های استکباری را افتخار خود می‌داند و اطمینان دارند دولت و ملت سوریه سرانجام بر تروریست‌ها فائق خواهند آمد. 

در این گفت‌وگو، سپهبد علی ایوب، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه نیز با تشکر از مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت و نیروهای مسلح این کشور در نبرد با تروریست‌ها و حامیان آن‌ها گفت:‌ موضع ایران در این زمینه منطقی، آگاهانه و برخاسته از ادراک بالا و عمیق بوده و در حقیقت مهمترین تکیه‌‌گاه ما برابر این تهدیدات است.

او افزود: روابط ایران و سوریه تاریخی است و هر دو طی دهه‌های اخیر در محور مقاومت توانسته‌اند بسیاری از فتنه‌ها و تهدیدات را خنثی سازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه با اشاره به عملیات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات تصریح کرد: حمله و تجاوز آمریکایی‌ها نه تنها روحیه خلبانان و رزمندگان سوری را تضعیف نکرد بلکه باعث ارتقاث انگیزه و روحیه آن‌ها برای درهم کوبیدن تروریست‌ها شده است.

سرلشکر باقری و سپهبد علی ایوب در پایان با تاکید بر تداوم همکاری‌های متحدان سوریه برابر تروریست‌ها و حامیان آن‌ها تاکید کردند:‌ تروریست‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و تجاوز آشکار آمریکایی‌ها که برای روحیه دادن به تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنان صورت پذیرفته است، نتیجه‌ای نخواهد داشت و به فضل الهی و به برکت خون شهدای مقاومت شکست نهایی آن‌ها نزدیک است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.