کاخ سفید شامگاه جمعه در پی حمله آمریکا به سوریه و تهدید روسیه به قطع همکاری ها میان مسکو و واشنگتن در سوریه، گفت: ممکن است که آمریکا و روسیه در خصوص همکاری های خود برای نابودی داعش در سوریه پیابند بمانند.

 

به گزارش جماران، کاخ سفید افزود: ممکن است که روسیه و آمریکا بر سر ضرورت پرهیز از استفاده سلاح شیمیایی در سوریه به توافق برسند.
کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که حمله واشنگتن به سوریه پیام قوی به جهان بود و این حمله موجه، قوی و متناسب بوده است.
در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلند پایه پنتاگون گفت: که روسیه کانال ارتباطی نظامی میان نیروهای دو طرف را در سوریه قطع نکرده است.
این مقام نظامی آمریکا که نامش ذکر نشده است، افزود: عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در سوریه هیچ تغییری نیافته است.
وی اضافه کرد که پس از حمله آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات در حمص، هیچ گونه عملیات تلافی جویانه ای از سوی سوریه یا روسیه علیه نیروهای آمریکایی در خاک سوریه انجام نشده است.
این در حالی است که خبرگزاری اینترفکس روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که مسکو رسماً لغو توافق امنیت پرواز با واشنگتن را به اطلاع پنتاگون رساند.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص آغاز شد. 
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.