رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه نشان دهنده حمایت آنها از تروریسم و سردرگمی راهبردی آنها است.

به گزارش جماران، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عصر امروز (جمعه 18 فروردین) در حاشیه مراسم ختم والده سردار نجار وزیر اسبق دفاع درباره حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه گفت: آمریکایی‌ها اخیرا دچار یک تناقض گفتاری و رفتاری شدید شده‌اند که نشان دهنده سردرگمی سیاسی زمامداران آمریکا است.

وی افزود: آنها به رغم آنکه اعلام کردند مسئله اصلی ما مبارزه با داعش است ولی در عمل کاری که انجام دادند کاملا به نفع داعش و گروه‌های تروریستی بود و معلوم بود که این اقدام آنها عملی هماهنگ شده است، زیرا پس از آن داعش عملیات جدید خودش را شروع کرد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: به هر حال چند نکته در این موضوع قابل اشاره است اول آنکه آمریکاییها به رغم درس‌های بزرگی که خود آقای ترامپ در دوره کاندیداتوری‌اش می‌گفت هزینه سنگینی را در عراق متحمل شده‌ایم هنوز از این ماجرا درس نگرفته‌اند و این نشان دهنده پیمودن همان مسیر غلط گذشته است.

سردار وحیدی تصریح کرد: مسئله دوم درماندگی‌های راهبردی رژیم آمریکاست و از طرف دیگر به نظر می‌رسد آقای ترامپ مشکلاتی را که امروز در داخل آمریکا دارد و همین طور در منطقه سعی می‌کند با یک عملیات آنها را تحت تاثیر قرار دهد. فاجعه‌ای که آنها در موصل رقم زدند و مشکلاتی که امروز به لحاظ اقتداری در داخل آمریکا با آنها درگیر هستند به نظر می‌رسد با این عملیات سعی کرد آنها را تحت پوشش قرار دهد ولی مسلما این عملیات به ضرر آنها تمام خواهد شد.

وی درباره حمایت ایران از جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه دست از حمایت جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بر نخواهد داشت. این کار آمریکاییها نشان دهنده همکاری، حمایت و پشتیبانی از تروریسم بود و اشتباه بسیار راهبردی انجام دادند و نتیجه آن را در آینده خواهند دید و هزینه‌ای را که برخی کشورهای منطقه و اسرائیل برای آنها به وجود آوردند بزودی متوجه آن خواهند شد و جریانات ضد تروریسم و ارتش سوریه هم برای مقابله با تروریسم مصمم‌تر خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.