محسن کوهکن ،قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اجماع همه اصولگرایان برای حمایت از کاندیداتوری ریسی گفت: افرادی که تشکیل جبهه ای به نام جمنا را دادند اولین پیام شان تعهد اخلاقی به تصمیمات جمعی است و اینکه ١٤باید یک شود و اگر کسی تعهد داده است و بعد عمل نکند اولین دلیل برای عدم صلاحیت خودش است.

به گزارش جماران، نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: یا کسی نباید در کار جمعی وخرد جمعی وارد شود واگر هم  وارد شد باید به تصمیمات خرد جمعی احترام بگذارد و قواعد بازی را هرچند که خلاف نظرش باشد بپذیرد.

کوهکن ادامه داد: نمی شود شعار خرد جمعی بدهیم اما خودمان تصمیم نهایی را بگیریم و توجهی به خرد جمعی نکنیم،اگر در مجموعه جمنا به جمع بندی برای حمایت از یک فرد برسند ولی بقیه افراد تمکین نکنند تیر خلاصی است که از نظر عدم صلاحیت به خودشان زده اند.

وی با اشاره به عدم حضور برخی اصولگرایان و از جمله جبهه پیروان در جمنا( جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) گفت:ما چون در جمنا نیستیم راحت تر حرفمان را می زنیم و در عین حال به دنبال سهم خواهی نیستیم .

این نماینده اصولگرای مجلس بیان کرد:اگر تصمیم نهایی جمنا حمایت از اقای ریسی است بقیه اعضای این جبهه باید کنار بروند و ار کنار نروند مهر تایید بر عدم صلاحیت خودشان است چراکه باید پایبند به تصمیمات خرد جمعی باشند.

وی اضافه کرد:اصل بر این است که بقیه اصولگرایان نیز عقل دارند و تدبیر می کنند و شرایط را درک می کنند و همراهی خود را خواهند داشت مگر اینکه کسی در لباس اصولگرایی باشد ولی خدای ناکرده افکار دیگری داشته باشد.

کوهکن اضافه کرد:در موقعیت کنونی این احتمال را نمی دهم که اصولگرایان از کاندیداتوری ریسی حمایت نکنند چراکه ما اصل را بر این گذاشته ایم که اصولگرایان عاقل هستند و شرایط را درک می کنند.

وی در مورد طرح برخی مباحث مبنی بر حضور قالیباف و جلیلی در کابینه ریسی گفت: زمانی که اقای احمدی نژاد انتخاب شد برخی از دوستان پیشنهاد کردند که از افرادی که داوطلب بودند در کابینه استفاده شود که این پیشنهاد خوب بود ،چه ایرادی دارد از افرادی که خودشان را در این حد می بینند که ریس جمهور شوند در دولت استفاده شود با این روش آنها می توانند در پست های پایین تر امتحان خودشان را پس دهند.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت خاطرنشان کرد: اگر خروجی جمنا اقای ریسی است ایرادی ندارد وی از دیگر اعضای این جبهه استفاده کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606303
  • منبع: عصر ایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.