رکس تیلرسون وزیر خارجه ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ گفت: کشورش آنچه را که لازم است در باره کره شمالی گفته است و دیگر در این مورد حرفی برای گفتن ندارد.

 

به گزارش جماران، بدنبال خبر آزمایش موشکی تازه کره شمالی رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا شب گذشته با صدور بیانیه کوتاه و گمانه بر انگیزی نوشت: کره شمالی بار دیگر یک موشک میانبرد را به آزمایش گذاشت ، ایالات متحده آمریکا به قدر کافی در باره کره شمالی حرف زده است. ما دیگر نظر بیشتری در این باره نداریم.
این بیانیه 23 کلمه ای محافل سیاسی آمریکا و جهان را به تحلیل ها و گمانه زنی های زیادی واداشته و سوالات متعددی را در ذهن تحلیلگران بر انگیخته است.
سوال این است که آیا هدف وزیر خارجه ترامپ با این سخنان کوتاه گرفتن موضع قاطع و تهدیدگرانه ای در مورد کره شمالی است و یا سعی کرده است ضمن تظاهر به موضع گیری علیه این کشور از اظهاراتی که موجب برجسته شدن این اقدام پیونگ ینگ در آستانه دیدار رئیس جمهوری چین با ترامپ احتراز کند.
ترامپ تاکنون از گرفتن مواضع تند در رابطه با کره شمالی و چین ابایی نداشته و بخصوص در هفته ها و روز های اخیر چندین بار تهدید کرده است که اگر چین به اقدامی برای مقابله با تهدیدهای این کشور روی نیاورد کشورش به تنهایی نسبت به این تهدید ها واکنش نشان خواهد داد.
یکی از مقام های رسمی کاخ سفید شب گذشته در پی صدور بیانیه تیلرسون کره شمالی را تهدید کرد که دیگر وقتی باقی نمانده و همه گزینه ها در مورد این کشور روی میز است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.