همزمان با ادامه پیشروی نیروهای عراقی در غرب موصل و وقوع درگیری‌های شدید میان آن‌ها و داعش در اطراف ورزشگاه این شهر، فرماندهی حشد شعبی اعلام کرد که 70 درصد اهداف عملیاتی در موصل محقق شده است.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود در غرب موصل وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌های داعش در اطراف ورزشگاه این شهر شده‌اند.

نیروهای عراقی تلاش می‌کنند تا به محله الشفاء در مجاورت محله الزنجیلی و رسیدن به پل سوم و کرانه غربی رود دجله برسند و بتوانند این مناطق را از دیگر مناطق تحت سیطره داعش جدا کنند.

نیروهای عراقی اکنون در محله راس الجاده و اطراف ورزشگاه موصل با داعش درگیر شده‌اند. خیابان‌های تنگ و محله‌های شلوغ و مخفی شدن تروریست‌ها در میان ساکنان به آن‌ها اجازه نمی‌دهد بیشتر پیشروی کنند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در ادامه پیشروی خود در غرب موصل، کنترل محله رجم الحدید را بعد از عقب‌نشینی داعش از این محله در دست گرفتند.

در همین راستا، نیروهای حشد شعبی سه پهپاد انتحاری داعش در نزدیکی فرودگاه شهر تلعفر در غرب موصل را سرنگون کردند.

داعش اخیرا استفاده از پهپادهای انتحاری را برای مقابله با نیروهای عراقی افزایش داده است.

از سوی دیگر فرماندهی حشد شعبی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که 70 درصد اهداف عملیات نظامی موصل محقق شده و مرحله بعدی آزادسازی شهر تلعفر خواهد بود.

حشد شعبی اعلام کرد: هدف از هرگونه درنگ در عملیات نظامی موصل حفظ جان غیرنظامیان است. هماهنگی بالایی میان نیروهای حشد شعبی و فرماندهی عملیات مشترک وجود دارد. توپخانه و جنگنده‌های ارتش عراق به حشد شعبی در آزادسازی منطقه بادوش در غرب موصل کمک کرد.

حشد شعبی تأکید کرد: داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در مناطق جنگی استفاده می‌کند. ما منتظر دستورات برای اجرای مرحله بعدی عملیات نظامی هستیم. شرایط عملیات در غرب موصل با بقیه مناطق این شهر فرق دارد و ما با موانعی از جمله شرایط آب و هوایی و تعداد زیاد آوارگان مواجه هستیم. هدف اصلی حشد از بین بردن داعش در موصل است. ما هرگز به این گروه اجازه نخواهیم داد که به جای دیگری فرار کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.