کره شمالی به آمریکا هشدار داد که در صورت توسل به زور با واکنش موثر و شدید پیونگ یانگ که حمله بی امان با سلاحهای هسته ای به این کشور خواهد بود، مواجه می شود.

به گزارش جماران، خبرگزاری کره شمالی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که آمریکا تلاش دارد این کشور را ضمیمه کره جنوبی کرده و در واقع یک جامعه مدرن بردگی برای کره ای ها ایجاد نماید.
گزارش با بیان اینکه چنین اجازه ای به آمریکا داده نخواهد شد، یادآور می شود: پیونگ یانگ توان تسلیحاتی اتمی خود را باز هم افزایش می دهد تا واشنگتن نتواند به نیت جاه طلبانه خود برای تبدیل کردن کره شمالی به جامعه مدرن بردگی جامه عمل بپوشاند.
«کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی سال ۲۰۱۳ میلادی در پیامی که هشداری جدی به آمریکا و کره جنوبی تلقی می شد، اعلام کرد که این کشور دو رهیافت «تقویت نیروی تسلیحاتی هسته ای» و «مدرن سازی اقتصادی» را توامان دنبال می کند.
خبرگزاری کره شمالی همچنین اعلام کرده است: رهبران این کشور همیشه بر این باور بوده اند که باید به رغم همه مشکلات برنامه تسلیحاتی هسته ای به پیش سوق داده شود.
گزارش ادامه می دهد که با تاکید رهبران گذشته و حال در کره شمالی این کشور در نهایت به سلاح هسته ای دست یافت و توانست جغرافیایی سیاسی دنیا را متحول کند.
کره شمالی از رزمایش آمریکا و کره جنوبی در منطقه شبه جزیره کره نیز به شدت انتقاد کرده و یادآور شده است که نیروی تسلیحاتی اتمی خود را تقویت و بدون مقدمه و به سبک خود به آمریکا حمله پیشدستانه خواهد کرد.
از ابتدای ماه مارس امسال (اسفند ماه 95) که رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی آغاز شد، کره شمالی علاوه بر پرتاب چند فروند موشک بالستیک، موتورهای جدید شلیک راکت و موشک های دوربرد را آزمایش کرده است.
این کشور همچنین در سال گذشته میلادی دو آزمایش اتمی انجام داده است که یکی از آنها بزرگترین آزمایش این کشور تا به امروز بوده است. آن آزمایش‌ها باعث نگرانی در مورد پیشرفت‌های قابل توجه اتمی این کشور شد و شورای امنیت و برخی کشورها تحریم هایی سختی را علیه پیونگ یانگ وضع کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.