مایکل فلین مشاور برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید با دادن شهادت در برابر مقام های تحقیق کننده در باره ادعای ارتباط میان روسیه و مقام های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در برابر مصونیت از پیگرد قانونی، موافقت کرد.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، فلین این پیشنهاد را به اداره پلیس فدرال آمریکا (FBA) و کمیته های اطلاعات مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده ارایه کرده است. 
فلین مشاور و دستیار نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مبارزات انتخاباتی سال 2016، در پی سخنان خلاف واقع خود در باره گفت وگوهایش با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن در باره تحریم های ایالات متحده بر مسکو، ماه گذشته (فوریه) وادار شد از مقام خود به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ کناره گیری کند. 
وال استریت ژورنال افزود: هنوز محتوای دقیق پیشنهاد فلین مشخص نیست، اما به گفته یک مقام که نام وی ذکر نشده، نوشت: تلاش این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا برای کسب مصونیت، نشانگر قرار گرفتن بالقوه وی در معرض خطر قانونی است. 
هم زمان با طرح پرسش هایی در باره تماس برخی از سران اصلی جمهوریخواهان با روسیه، دستکم چهار تحقیق جداگانه کنگره در باره ادعاهای تلاش مسکو برای متمایل کردن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 آمریکا به نفع ترامپ، صورت می گیرد. 
فلین رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش آمریکا در اواخر سال 2015 در برابر دریافت مبلغ قابل توجهی در برنامه ای تلویزیونی با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شبکه راشا تودی (RT) شرکت کرد که گمان هایی را در میان برخی منتقدان در باره روابط بسار نزدیک وی با مسکو به وجود آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.