عبدالملک الحوثی رهبر گروه انصار الله یمن شامگاه شنبه گفت: آمریکا مغز متفکر و رژیم صهیونیستی قلب تپنده تجاوزگری به یمن هستند و ابزار اصلی آن عربستان است.

به گزارش جماران به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، رهبر انصار الله در دومین سالگرد حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با اشاره به اینکه ملت یمن آمادگی کامل دارد برای حفظ آزادی، عزت و استقلال یمن فداکاری و جان خود را تقدیم کند، افزود: ایستادگی ملت یمن در برابر تجاوز دشمن به مدد شهداء، صبر و استقامت زخمی شدگان و پایداری همه ملت یمن است.
عبدالملک الحوثی همچنین گفت که از مهم ترین عواملی که به پایداری کمک کرد، انسجام مردم یمن و استحکام بخش‌های مختلف این کشور است.
رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه سطح آگاهی و احساس مسئولیت در یمن کمک کرد تا در برابر تجاوزگری دشمن ایستادگی شود، اظهار کرد: اقدامات و تحرکات گسترده و همه جانبه از سوی همه گروه های یمنی به صورت گسترده در افزایش استقامت و ممانعت از تجاوز دشمن سهم به سزایی داشته است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه از دیگر عواملی که سبب شد ملت یمن در برابر تجاوزگری دشمن ایستادگی کند، مظلومیت گسترده و جرایم وحشیانه دشمن بود که عزت هر انسانی را برمی انگیخت تا در برابر تجاوزگری بایستد.
عبدالملک الحوثی با بیان اینکه موشک های دشمن کودکان ما را هدف قرار داده است، افزود: مغز متفکر تجاوزگری به یمن آمریکا و قلب تپنده آن رژیم صهیونیستی و ابزار اصلی آن عربستان و نیروهای جیره خوار است.
رهبر انصار الله یمن با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و برخی از کشورهای جهان، امت اسلامی را هدف قرار داده اند و واشینگتن بر این باور است که باید از شر امت اسلامی خلاص شد، چرا که کشورهای اسلامی با برخورداری از نیروهای آزاده، آگاه و مسئول که هرگونه تسلط آمریکا را بر خود نمی تابند و در برابر طرح ها و توطئه های آمریکا می ایستند، مانعی در راه طرح‌های این کشور به شمار می روند.
الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا طرح هایی برای ویرانی منطقه دارد، افزود: ارتباط صمیمانه‌ای نیز میان اسرائیل و عربستان و نیز هماهنگی بین تل آویو و ابوظبی در جریان است.
رهبر انصارالله یمن گفت، عربستان در تلاش است نقش محوری مصر را به حاشیه براند و با این کشور نامناسب رفتار می کند.
وی افزود، حضور عربستان و امارات (در یمن) در راستای منافع اسرائیل است.
عبدالملک الحوثی اظهار کرد، تجاوز دشمن به یمن، ملت این کشور را قادر کرد تا در زمینه نظامی و دیگر زمینه ها دستاوردهای زیادی داشته باشد.
وی خواستار فعال سازی نهادهای دولتی و نیز پاکسازی این نهادها از وجود خیانتکاران و مزدوران نیروهای متجاوز و محاکمه خیانتکاران شد.
حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن وارد دومین سال خود شد، این نیروها 6 فروردین ماه 94 به بهانه حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، جنگ تمام عیاری را علیه مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات حیاتی این کشور و کشته شدن شمار زیادی از شهروندان یمنی نداشته است.
بر همین اساس دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای که به مناسبت دومین سالگرد حملات ائتلاف منتشر شد، اعلام کرد: تاکنون چهار هزار و 773 غیر نظامی در این حملات کشته و هشت هزار و 272 تن دیگر زخمی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.