دوازده نفر به ضرب گلوله در تیراندازی خارج پارلمان انگلیس زخمی شدند. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.
به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، تصویربردار رویترز گفت: دست کم 12 زخمی بر روی  پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس افتاده اند. به گفته پزشکان بیمارستان سنت تامس در نزدیکی پارلمان بریتانیا، به دنبال حادثه امروز یک زن در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. منابع خبری از جان باختن دومین مجروح حادثه تروریستی نزدیک پارلمان انگلیس گزارش می دهند.
 
این منبع افزود: دست کم 12 زخمی بر روی پل وست مینستر در خارج از پارلمان انگلیس افتاده اند.  
این درحالی است که پیشتر یک مسئول پارلمانی از زخمی شدن دو نفر به ضرب گلوله در تیراندازی خارج پارلمان انگلیس خبر داد. در پی این تیراندازی، ساختمان پارلمان انگلیس بسته شد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان هم از بروز صدای مهیب در مقابل پارلمان انگلیس خبر داد.
شاهدان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که نیروهای مسلح در مکان حاضر شده اند.
سی ان ان به نقل از یک عضو پارلمان انگلیس افزود، دو نفر خارج از ساختمان پارلمان انگلیس هدف تیراندازی قرار گرفته اند. تدابیر شدید امنیتی در اطراف این ساختمان به اجرا گذاشته شده است.
ساعت دو و چهل و پنج دقیقه بعدازظهر به وقت محلی انگلیس، تماسی با پاسگاه پلیس در لندن انجام شد  که به وقوع رویدادی در اطراف پل وست مینیستر در نزدیک ساختمان پارلمان انگلیس مربوط بود. این پل نزدیک ساختمان پارلمان واقع است. گفته می شود در این مکان با استفاده از سلاح گرم، تیراندازی شده است. صدای تیراندازی هایی در این منطقه به گوش رسیده است. پارلمان انگلیس نیروهای امنیتی خاص خودش را دارد و نیروهای پلیس اطراف ساختمان نیز حضور دارند و درنتیجه کمبود نیروهای امنیتی مطرح نیست. ساختمان پارلمان انگلیس محل مجلس عوام و مجلس اعیان این کشور است. مسئولان انگلیسی تاکنون اطلاعات چندانی در این خصوص منتشر نکرده اند. گزارشها از احتمال زخمی شدن افرادی در این رویداد و بر روی پل نزدیک ساختمان پارلمان حکایت دارد. 
 
عضو پارلمان انگلیس از ورود یک نفر به محوطه پارلمان و تیراندازی پس از آن خبر داد
جرالد هووارث در گفتگو با سی ان ان از داخل ساختمان پارلمان انگلیس گفت..  امروز مجلس عوام انگلیس جلسه داشت که رویداد امنیتی رخ داد. با اجرای تدابیر امنیتی ، ما در داخل ساختمان مانده ایم. صداهای مهیبی از بیرون ساختمان پارلمان انگلیس به گوش می رسد . یکی از این صداها بسیار بسیار مهیب بود. ظاهرا فردی وارد محوطه ساختمان پارلمان شده بود که نیروهای امنیتی پلیس درمقابل او قرار گرفتندو تیراندازی هایی رخ داد. بالگردهای امدادی وارد محوطه فضای سبز ساختمان پارلمان شده اند. جلسه پارلمان به حال تعلیق درآمده است. 
جرالد هووارث گفت:« هنوز معلوم نیست که تیراندازی امروز در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس، رویدادی تروریستی بوده باشد. تدابیر شدید امنیتی در منطقه به اجرا گذاشته شده است. هنوز این ماجرا تمام نشده است. ما در داخل ساختمان هستیم. یک خودرو درمقابل ساختمان پارلمان انگلیس متوقف شده است و نیروهای امنیتی در اطراف آن حضور دارند.

همچنین به گفته منابع انگلیسی 'ترزا می' به هنگام وقوع این حادثه در مجلس عوام بوده و پس از واقعه از محل پارلمان خارج شده است.
یک منبع نخست وزیری اعلام کرد که وضعیت نخست وزیر انگلیس 'خوب' است.
براساس گزارش ایرنا از محل حادثه، در حال حاضر ایستگاه مترو وستمینستر و راه های ورودی به میدان پارلمان بسته شده است .

منطقه کاملا در محاصره ماموران پلیس بوده و به مردم اجازه نزدیک شدن به محل حادثه که از مناطق مهم گردشگری شهر لندن شمرده می شود، داده نمی شود.
ساختمان پارلمان انگلیس ( وستمینستر) و نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، به دلیل نگرانی از حملات تروریستی همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارند.

به گزارش تسنیم، وزیر کشور فرانسه تایید کرده است که چند دانشجوی فرانسوی در میان مجروحان حمله امروز مرکز لندن هستند.

 

منابع: خبرگزاری صدا و سیما و ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.