به گزارش جماران، سال 1395 تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. نگاه به آن‌چه گذشته و ارزیابی از سالی که می‌گذرد طبیعتا امری طبیعی است که معولا هم اتفاق میفتد. در جدول زیر به صورت اجمالی به نتیجه‌گیری برخی از مسوولان از سالی که گذشت پرداخته‌ایم.

 

رییس‌جمهور

سال 95 سال بسیاری از گشایش ها بود که امیدواریم بتوانیم در سال آینده این راه را ادامه دهیم.

وزیر دفاع

سال 1395 سالی پر افتخار و جهشی برای مجموعه وزارت دفاع و صنعت دفاعی بود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه توسعه و تقویت توانمندیهای دفاعی در سایه تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، با همت وجدیت پاسداران با بهره گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و علوم جدیدی که همواره درصدد کسب آن بوده ایم بحمدالله در صحنه های مختلف توانسته خود را به خوبی نشان دهد که ملت بزرگوار ایران بخشی از آن را در رزمایشهای مختلفی که نیروهای سپاه در طول سال داشته اند مشاهده کرده اند.

رییس مرکز شورای حل اختلاف کشور

تا ابتدای ماه ١٢ بیش از ٣ ملیون پرونده وار شورای حل اختلاف شد، آن‌ها را بررسی کردیم و نزدیک به همین مقدار مختومه شد. حدودا ٣٣ درصد از این پرونده ها با صلح و سازش بین طرفین مختومه شد، البته این صلح و سازش شامل قتل‌های عمدی، غیرعمدی و نزاع های دست جمعی است. ایجاد صلح و سازش نسبت به صدور رای بسیار سخت است؛ خوشبختانه این آمار قابل توجه است، ولی آمار ما بیش از این است و توقع داریم این آمار به ٥٠ درصد و بیش از آن نیز برسد.
وزیر دادگستری

بر اساس آمار مستند و قابل اثبات قدرت اقتصادی و خرید مردم افزایش پیدا کرده است.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مجموعه عملکرد اقتصاد مقاومتی در سال 95 قابل دفاع و برای کشور افتخار آفرین است.
رییس قوه قضاییه حجم از حملات به دستگاه قضایی در سال 95 نشان می دهد که ما در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و جریان نفوذ راه درستی را پیموده‌ایم و قطعاً این مسیر را با قاطعیت بیشتر ادامه خواهیم داد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه در طول سال در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود. در سال 95  آمار نه ماهه این شوراها تا سه میلیون و خرده ای رسیده است. از این موارد حجم زیادی به صلح و سازش ختم شده است. مثلا مواردی داشتیم که شعبه ای از شوراهای حل اختلاف توانسته تا 90 درصد پرونده‌ها را به صلح و سازش بکشاند.
سخنگوی شورای نگهبان

از تاریخ یکم فروردین سال 95 تا 21 اسفندماه، 93 مصوبه از سوی مجلس واصل شده که 61 مورد لایحه و 32 مورد طرح بوده است. از 93 مورد مصوبه 48 مورد در مرحله اول عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی آن اعلام شد. ‌24 مورد ایرداتی داشته که با چند مرحله رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان نسبت به آن اعلام نظر شد.

سخنگوی قوه قضائیه من بحثی را به شماها واگذار می‌کنم بگویید واقعا قوه قضاییه در این سال های اخیر از جمله سال 95، با چه کسانی و چه نوع فسادهایی برخورد کرده است. دستگاه قضایی با همه فسادهای مالی مانند زمین، کلاهبرداری، شرکت‌های دروغین و صوری و... به اشکال مختلف و بدون قرار دادن حریم خاصی برخورد کرده و برای افرادی که صاحب قدرت و خاص بودند حریم امنی قائل نشده، بلکه بر عکس برخورد هم کرده است.
معاون اول رییس‌جمهور تصور نمی شد با وجود تحریم ها و شوک قیمت نفت شاهد دستاوردهای امروز باشیم. در سال 95 یک شاهکار با همت مدیران و مردم ایران در تاریخ کشور به ثبت رسید.
سخنگوی دولت افزایش حقوق ها با توجه به نرخ تورم ، تعهدات ناشی در پرداخت یارانه ها و خریدهای تضمینی و انبوه طرح های عمرانی ناتمام از جمله علل افزایش بودجه به طور سالانه است که برای برون رفت از این چالش ها در جهت چابک  سازی نظام اداری،‌حدود ۵۰ هزار نفر از نیروها را کاهش دادیم چرا که رضایت ملی برای ما اولویت اول است.
رییس دفتر رئیس‌جمهور شاخص‌ها نشان می‌دهد که غیر از دو مورد از بخش‌های اقتصادی در سال 95  در همه بخش‌های اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم. که این مسئله در خانوارها و فعالانی که در این بخش‌ها بوده‌اند ملموس بود.
دادستان تهران پس از دیدار ریاست محترم قوه قضاییه از زندان تهران بزرگ، شانزده جلسه معاونین دادسرا به زندان اختصاص یافت و معاونان دادستان و تعدادی از قضات در قالب کمیته‌هایی مامور به بازدید از زندان و ملاقات با کلیه زندانیان و پیگیری وضعیت آن‌ها شدند که نتیجه آن کاهش ۹ درصدی جمعیت کیفری تا پایان سال ۹۵ بود.
معاون اول قوه قضاییه

در 11 ماهه امسال 230 نفر به‌طور کامل از حق قصاص‌شان صرف‌نظر کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه

سال ۹۵ شاهد پیروزی‌ در نبرد با مزدوران تکفیری و موفقیت رزمندگان خود در جبهه مقاومت بودیم

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.