رییس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۲۰ درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن ۵۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش جماران، سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه بازدید هوایی از محورهای خروجی پایتخت  با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ‌گونه گره ترافیکی روبرو نبوده‌ایم و ترافیک در جاده‌ها، پرحجم اما روان است.

وی با اشاره به این که در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به این که خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل ۴۰ درصد تصادفات است، افزود: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متاسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب تصادفات مرگباری را رقم زدند.

وی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز بویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد شده و با متخلفان برخورد شود.

سردار حمیدی با اشاره به این که برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف ۷۲ ساعته، در انتظار خودروی رانندگان پرخطر است، گفت: نمرات منفی و جریمه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نیز در انتظار اینگونه رانندگان است.

وی به مسافران توصیه کرد که با همین شیب ملایم سفرها را ادامه دهند تا در دور رفت به لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی بوجود نیاید.

به گفته رییس پلیس‌راه راهور ناجا، توزیع سفرها تاکنون به گونه‌ای بوده که حتی محورهای کوهستانی مانند کرج - چالوس گرچه روز گذشته پیش‌بینی برای یکطرفه شدن آنها صورت گرفته بود، اما هیچ گونه محدودیت ترافیکی در آنها اعمال نشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.